حماس پیشنهاد آمریکا را پذیرفت

شنبه 16 تیر 1403 - 19:0:0
حماس پیشنهاد آمریکا را پذیرفت

فرانس 24 عریی روز شنبه به نقل از یک مقام ارشد حماس اعلام کرده که این جنبش پیشنهاد آمریکا برای آزادی اسرا را پذیرفته و این که نظامیان نیز جزو این توافق هستند. مذاکره بر سر آزادی گروگان‌ها ۱۶ روز پس از آغاز مرحله اول توافق صورت می گیرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، خبرگزاری فرانسه از پذیرش پیشنهاد آمریکا از سوی حماس در باره مبادله اسرا خبرداده و گفته که نظامیان اسیر صهیونیست نیز جزو افراد تحت مبادله هستند.

بنابر این گزارش، فرانس 24 عریی روز شنبه به نقل از یک مقام ارشد حماس اعلام کرده که این جنبش پیشنهاد آمریکا برای آزادی اسرا را پذیرفته و این که نظامیان نیز جزو این توافق هستند.
این خبرگزاری فرانسوی همچنین گفته که مذاکرات برای آتش بش همچنان ادامه دارد.

خبرگزاری رویترز خاطرنشان کرده که حماس، پیشنهاد آمریکا برای آغاز مذاکرات بر سر آزادی گروگان‌های اسرائیلی (اسرا) از جمله سربازان و مردان، آنهم «۱۶ روز پس از اجرای مرحله اول توافق» را پذیرفته است.

به گفته این منبع ناشناس، میانجی‌ها در چارچوب پیشنهاد جدید، موضوعاتی همچون برقراری آتش‌بس موقت، ارسال کمک‌ها و تخلیه نیروهای اسرائیلی از منطقه را تا زمانی که گفتگوهای غیرمستقیم برای اجرای مرحله دوم توافق ادامه دارد، تضمین می‌کنند.

این خبر در حالی منتشر شده است که حماس تا کنون آن را تایید نکرده است.

رویترز همچنین گزارش داده، یک مقام فلسطینی نزدیک به تلاش‌های بین‌المللی برای صلح در این منطقه نیز ابراز امیدواری کرد که بتوان از مسیر این پیشنهاد، به توافقی دست یافت که به جنگ ۹ ماهه اسرائیل و حماس پایان دهد.

بنابر این گزارش یک منبع ناشناس در تیم مذاکره کننده رژیم صهیونیستی نیز گفت که اکنون شانس واقعی برای دستیابی به توافق وجود دارد.

با این وجود سخنگوی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل حاضر به اظهارنظر در این باره نشده است.

تلاش‌های بین‌المللی برای حصول توافق در حالی ادامه دارد که رژیم صهیونیستی در جنگ نسل کشی غزه که در ۹ ماه اخیر بیش از ۳۸ هزار فلسطینی را به خاک و خون کشیده است.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


شنبه 16 تیر 1403 - 16:1:4