مهم‌ترین تبعات 9 ماه نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه

پنج شنبه 14 تیر 1403 - 9:0:0
مهم‌ترین تبعات 9 ماه نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه

نهمین ماه جنگ و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه باریکه غزه خاتمه یافت و این جنگ در سایه ناکارآمدی جامعه جهانی وارد دهمین ماه شده است. مهم‌ترین تبعات این جنگ چه بود؟

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، نهمین ماه جنگ و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه باریکه غزه خاتمه یافت و این جنگ در سایه ناکارآمدی جامعه جهانی وارد دهمین ماه شده است.

پرسش مهم این است که تبعات 9 ماه جنگ علیه غزه چه بود؟ در این خصوص می‌توان به موارد متعددی اشاره کرد، اما برخی از مهم‌ترین تبعات این جنگ عبارتند از:

1. وقوع نسل‌کشی در غزه 

از آغاز حملات رژیم صهیونیستی تاکنون بیش از 37 هزار و 800 فلسطینی به شهادت رسیدند. علاوه بر این حدود 86 هزار و 900 فلسطینی دیگر نیز مجروح شدند.

بخش اصلی شهدا و مجروحان این جنگ را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند. مردم غزه با کمبود غذا و دارو و عدم دسترسی به آب آشامیدنی سالم دست و پنجه نرم می‌کنند. تاکنون مجامع متعدد بین‌المللی و مقامات کشورهای مختلف اذعان کرده‌آند که آنچه صهیونیست‌ها در غزه انجام می‌دهند مصداق نسل‌کشی است. 

مجله آمریکایی «فارن افرز» نوشت: "اسرائیل با حدود 40 هزار سرباز به نوار غزه حمله کرد، 80 درصد جمعیت را به زور آواره کرد، حدود 38 هزار فلسطینی را کشت، حداقل 70 هزار تن بمب بر روی نوار انداخت و به بیش از نیمی از ساختمان های آن آسیب رساند و دسترسی به نوار غزه را محدود کرد."

2. شکست صهیونیست‌ها در از بین بردن حماس

یکی دیگر از مهم‌ترین تبعات 9 ماه جنگ علیه غزه این بود که رژیم صهیونیستی در دستیابی به یکی از مهم‌ترین اهداف خود یعنی از بین بردن جنبش حماس ناکام بود.

در همین راستا، ارزیابی اطلاعات جاسوسی آمریکا، که توسط «وال استریت ژورنال» فاش شده، اذعان کرده است: "علیرغم آنچه اسرائیل در مورد کاهش توانمندی‌های حماس می‌گوید، اما این گروه توانایی های دائمی خود برای ادامه جنگ و انجام حملات مستقیم به نیروهای اسرائیلی در اختیار خود دارد."

مجله آمریکایی «فارن افرز» نیز نوشت: "با گذشت حدود 9 ماه از جنگ غزه، قدرت حماس در حال افزایش است. این جنبش پس از 7 اکتبر 2023 قوی تر از گذشته و بین فلسطینی ها نیز محبوب تر شده است. پس از 9 ماه عملیات جنگی اسرائیل در نوار غزه، حماس شکست نخورده است و شکست آن نزدیک هم نیست."

3. فرسودگی و خستگی ارتش اسرائیل

یکی دیگر از تبعات مهم 9 ماه جنگ علیه غزه این است که ارتش و نظامیان اسرائیلی آشکارا دچار خستگی و فرسودگی شده‌اند. صهیونیست‌ها که ادعای زیادی در خصوص توانمندی نظامی و اطلاعاتی خود داشته‌اند، با گذشت 9 ماه نه تنها پیروزی مهمی به دست نیاورده‌اند بلکه حتی با کمبود نیروی انسانی نظامی مواجه شده‌اند.

 فرماندهان چهار گردان نظامی ارتش در غزه تاکید کردند که نظامیان اسرائیلی به خاطر 9 ماه جنگ بی‌وقفه دچار خستگی شدند.

4. شکست جامعه جهانی در توقف جنایت صهیونیست‌ها

یکی دیگر از تبعات مهم جنگ غزه این است که اثبات شد جامعه جهانی در متوقف کردن جنایت صهیونیست‌ها ناتوان است. رژیم صهیونیستی مرتکب نسل‌کشی شد، اما جامعه جهانی به دلیل حمایت همه‌جانبه آمریکا از این رژیم، در متوقف کردن جنگ ناتوان بود.

در همین راستا، «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر در نهمین ماه جنگ علیه غزه با انتقاد از سکوت جامعه بین المللی در برابر جنایت‌های رژیم صهیونیستی گفت: "وجدان انسانی در این جنگ غایب است، و جامعه بین‌المللی سکوت کردند و از ده‌ها هزار قربانی بی‌گناه روی برگرداندند."

5. پیروزی مقاومت و مردم فلسطین

یکی دیگر از مهم‌ترین تبعات 9 ماه جنگ علیه غزه این بود که نسل‌کشی صهیونیست‌ها و وقع بی‌سابه‌ترین جنایت‌ها هم سبب نشد اراده مردم فلسطین برای مقاومت در مقابل صهیونیست‌ها و خاکی کردن پشت مقاومت تضعیف شود.

«عاکف المصری» کمیسر کل هیئت امور قبایل فلسطین در نوار غزه اعلام کرد: "«بنیامین نتانیاهو» و وزرای وی نمی‌توانند اراده ملت فلسطین را در مسیر رسیدن به حق آزادی، رهایی از اشغالگری، برپایی کشور مستقل فلسطین و تحقق حق بازگشت خود، بشکنند.:

وی تاکید کرد: "مردم فلسطین همان گونه که توطئه‌های اسرائیل را در 9 ماه گذشته در جنگ علیه نوار غزه ناکام گذاشته‌اند، بار دیگر نقشه توطئه آمیز نتانیاهو را شکست می‌دهند. مردم غزه حکومت هیچ حزب سیاسی بر نوار غزه را نمی‌پذیرند و هیچ جایگزینی برای گروه‌های مقاومت فلسطین با هرگونه جهت‌گیری فکری و سیاسی وجود ندارد."

نویسنده: سیدرضی عمادی


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


پنج شنبه 14 تیر 1403 - 8:25:53

دسته بندی :
برچسب :