رژیم صهیونیستی سردرگم در یافتن السنوار

چهار شنبه 13 تیر 1403 - 21:11:0
رژیم صهیونیستی سردرگم در یافتن السنوار

رسانه ها تلاش ناکام رژیم صهیونیستی را برای بازداشت یحیی السنوار، رئیس دفتر سیاسی حماس در نوار غزه، یک شکست اطلاعاتی سخت برای این رژیم می دانند.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، رژیم اشغالگر قدس  از آغاز جنگ در نوار غزه در اکتبر گذشته، دستیابی به رهبران جنبش حماس به‌ویژه «یحیی السنوار» رئیس حماس در غزه را یکی از اهداف اصلی خود قرار داده است، اما ارتش اشغالگر پس از هشت ماه جنگ مداوم و تخریب هر خانه، تونل و مکانی که فکر می‌کرد بتواند السنوار را در آنجا پیدا کند.
 رژیم صهیونیستی همواره در اوایل جنگ غزه از حضور «یحیی السنوار» در تونل‌ها صحبت و در برخی موارد اشاره می‌کرد که به او نزدیک شده اند اما عملیات تعقیب  این رژیم هنوز ادامه دارد و این تلاش ها تاکنون نتیجه ای برای رژیم اشغالگر نداشته است .
اکنون این سوال چالش برانگیز مطرح است که السنوار چگونه توانست در پرتو جنگ ویرانگری که هر منطقه‌ای در نوار غزه را در زیر و بالای زمین تحت تأثیر قرار داد، مخفی شود.
منابعی در جنبش حماس در نوار غزه و خارج از آن بر قدرت یحیی السنوار برای مخفی شدن تاکید و اعلام کردند که وی همچنان با رهبران حماس در داخل و خارج همزمان با شکست رژیم صهیونیستی در پیدا کردن وی در ارتباط است.
این منابع تاکید کردند السنوار درباره همه اتفاقاتی که می‌افتد به ویژه تحولات مربوط به مذاکرات در جریان است و هر طرحی که ارائه می‌شود به خوبی آن را مورد بررسی قرار می‌دهد و نظر خود را درباره آن ارائه کرده و در این خصوص با رهبران جنبش حماس از طریق ارتباط با آنها با روش‌های مختلف مشورت می‌کند.
طبق گزارش روزنامه «الشرق الاوسط»، این منابع تاکید کردند یحیی السنوار بارها با رهبران جنبش حماس در خارج به ویژه در زمان‌های حساس مذاکراتی که در دوره اخیر برگزار شد، ارتباط برقرار کرده است. همچنین وی با «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس بعد از شهادت فرزندان هنیه در حملات رژیم صهیونیستی ارتباط برقرار کرد و به او تسلیت گفت. این منابع توضیح ندادند که این ارتباط چگونه برقرار شد و آیا مستقیم بود یا خیر.
این منابع تایید یا تکذیب نکردند که آیا نیروهای اسرائیلی به مکان وی به ویژه طی عملیات در در خان یونس نزدیک شده‌ بودند یا خیر.
بر اساس گزارش این روزنامه تنها دایره بسیار کوچکی که از 2 یا سه نفر تجاوز نمی‌کند، مکان وی را می‌دانند و نیازهای وی را برطرف می‌کنند و شرایط ارتباط وی با رهبران حماس در داخل و خارج را فراهم می‌کنند.
به گفته این منابع، رژیم صهیونیستی در دستیابی به تعدادی از رهبران ارشد سیاسی و نظامی حماس شکست خورده است اما برای ترور برخی از آنها تلاش کرده است و برخی از آنها زخمی شده‌اند. تعدادی نیز از عملیات‌های بمباران‌ها نجات یافته‌اند اما السنوار جزو این‌ها نیست. این منابع مشخص نکردند که آیا السنوار در زیر زمین پنهان شده یا روی زمین است.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


چهار شنبه 13 تیر 1403 - 14:44:27