نگرانی «آزادی مذهبی آمریکا» از حملات خشونت آمیز علیه مسلمانان هند

پنج شنبه 7 تیر 1403 - 18:0:0
نگرانی «آزادی مذهبی آمریکا» از حملات خشونت آمیز علیه مسلمانان هند

گزارش سالیانه آزادی مذهبی وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا هشدار داد: وضعیت اقلیت‌‎های مذهبی به خصوص مسلمانان روز به روز بدتر می‌شود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در گزارش سالیانه آزادی مذهبی آمریکا، به هند و حملات مرگبار به مسلمانان و مسیحیان اشاره شده و در مورد آن هشدار داده شده است.

رویترز نوشت: گزارش آزادی مذهبی وزارت خارجه ایالات متحده در سال ۲۰۲۳ در مورد هند، به حملات خشونت آمیز علیه گروه های اقلیت، به ویژه مسلمانان و مسیحیان، از جمله قتل، حمله و خرابکاری در عبادتگاه‌ها اشاره کرده است.

در گزارشی درباره آزادی مذهبی بین‌المللی که روز چهارشنبه منتشر شد، آمده است که در سال ۲۰۲۳، مقامات ارشد ایالات متحده همچنان به «طرح نگرانی‌های خود در مورد مسائل مربوط به آزادی مذهبی» با همتایان هندی خود ادامه می‌دهند. در همین حال کارشناسان حقوق بشر هشدار می‌دهند درحالیکه نارندرا مودی و حزب بهاراتیاجاناتا وارد سومین دوره حکمرانی خود بر هند می‌شوند وضعیت اقلیت‌‎های مذهبی به خصوص مسلمانان روز به روز بدتر می‌شود.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده در هنگام انتشار گزارش و در انتقادی بی‌سابقه از هند گفت: «در هند شاهد افزایش نگران‌کننده قوانین ضد تغییر مذهب، سخنان نفرت‌انگیز، تخریب منازل و مکان‌های عبادت اعضای جوامع مذهبی اقلیت هستیم.»

تحلیلگران سیاسی می گویند که انتقاد ایالات متحده از هند -به نسبت چین- معمولاً به دلیل روابط نزدیک اقتصادی و اهمیت دهلی نو برای واشنگتن همواره محدودتر بوده است.

در این گزارش نمونه هایی از حملات علیه مسلمانان بر اساس ادعاهایی مبنی بر مشارکت مردان مسلمان در کشتار گاو یا تجارت گوشت گاو ذکر شده است. در این گزارش به وضعیت مسلمانان کشمیر و همچنین مسیحیان در مانیپور در شمال هند هم اشاره شده است.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


پنج شنبه 7 تیر 1403 - 17:29:31

دسته بندی :