اگر موجودیت حزب‌الله لبنان تهدید شود...

دو شنبه 4 تیر 1403 - 11:0:0
اگر موجودیت حزب‌الله لبنان تهدید شود...

چارلز براوان رئیس ستاد مشترک ارشد آمریکا گفت: هشدار داد که حمله رژیم صهیونیستی به لبنان این پتانسیل را دارد که خطر یک مناقشه گسترده‌تر را افزایش دهد، به گونه‌ای که ایران و گروه‌های همسو با ایران را به آن بکشاند، خصوصا اگر موجودیت حزب‌الله لبنان تهدید شود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، براون گفت که چنین حمله‌ای این پتانسیل را دارد که خطر یک مناقشه گسترده‌تر را افزایش دهد، به گونه‌ای که ایران و گروه‌های همسو با ایران را به آن بکشاند، خصوصا اگر موجودیت حزب‌الله لبنان تهدید شود.

وی گام‌های بعدی رژیم صهیونیستی را پیش‌بینی نکرد اما مدعی شد که این رژیم حق دارد از خود دفاع کند، با این حال هشدار داد که حمله به لبنان «می‌تواند احتمال یک مناقشه گسترده‌تر را افزایش دهد.»

براون اظهار کرد: حزب‌الله از لحاظ قابلیت‌های کلی، تعداد راکت‌ها و مسائل دیگری از این دست توانایی بیشتری نسبت به حماس دارد. این را نیز می‌گویم که می‌بینم ایران تمایل زیادتری برای ارائه حمایت بیشتر از حزب‌الله داشته باشد.

در همین حال، آسوشیتدپرس به نقل از براون گزارش داد که ایران از حماس حمایت می‌کند اما از حزب‌الله حمایت بیشتری می‌کند «خصوصا اگر احساس کنند حزب‌الله بشدت تهدید می‌شود.»

وی با بیان اینکه واشنگتن در ماه آوریل در مقابل سلسله موشک‌ها و پهپادهای ایران به اسرائیل کمک کرد، اذعان کرد، آمریکا احتمالا این بار قادر نخواهد بود که به اسرائیل کمک کند تا در جنگ گسترده‌تر با حزب‌الله به خوبی از خود دفاع کند.

براون افزود، دفع کردن راکت‌های کوتاه‌بردی که حزب‌الله بطور مرتب از مرز به اسرائیل شلیک می‌کند، سخت‌تر است.

در هفته‌های اخیر تنش در مرزهای لبنان و سرزمین‌های اشغالی افزایش یافته و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل آمریکا را متهم کرده که ارسال مهمات و سلاح به این رژیم را متوقف کرده است.

سی. ان. ان بامداد شنبه به نقل از یک مقام ارشد دولت بایدن گزارش داد، مقام‌های آمریکایی به هیاتی از رژیم صهیونیستی که به آمریکا رفته بود، اطمینان داد که در صورت بروز جنگ تمام عیار با لبنان، دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا به طور کامل آمادگی دارد که از اسرائیل حمایت کند.

به نوشته تارنمای سی. ان. ان، طرفین در این دیدارها درباره طیف وسیعی از موضوعات از جمله اوضاع در مرزهای شمالی سرزمین‌های اشغالی، ایران و مذاکرات آتش‌بس و آزادی اسرا در غزه گفت‌وگو کردند.

بر اساس این گزارش، یک مقام ارشد دولت آمریکا هنگام صحبت از حزب‌الله لبنان تصریح کرد که دولت بایدن در صورت لزوم کمک امنیتی به اسرائیل ارائه خواهد کرد اما در چنین سناریویی نیروهای نظامی آمریکا اعزام نخواهند شد.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


دو شنبه 4 تیر 1403 - 14:6:48