برگزاری «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر»

دو شنبه 4 تیر 1403 - 7:0:0
برگزاری «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر»

«ساسان زارع» در تشریح برنامه‌های برگزاری «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» اظهار داشت: جشن غدیر روز سه شنبه (۵ تیر) از ساعت ۱۷ تا ۲۳ در محور بزرگراه امام علی(ع) تا میدان آزادی تهران برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، زارع افزود: امسال تعداد موکب‌ها، ۳۰ درصد افزایش یافته که در مجموع دو هزار و ۲۰۰ موکب برپا می‌شود و ۶۰۰ موکب هم در انتظار هستند.

سخنگوی ستاد مردمی برگزاری مهمونی ده کیلومتری غدیر ابراز کرد: چهار سکوی اصلی در میدان امام حسین(ع)، میدان فردوسی، میدان انقلاب و میدان آزادی برپا می‌شود و در ۲۶ نقطه نورافشانی و پرواز بادکنک‌ها را هم خواهیم داشت که آسمان شهر را جذاب می‌کنند. 

زارع با بیان اینکه مهمونی کیلومتری در ۳۰۰ شهر برگزار می‌شود، تصریح کرد: در روز عیدغدیر ۳۶۰ کیلومتر مهمونی غدیر در کشور برپا و ۱۵ هزار دیگ غذای نذری بارگذاشته می‌شود.

وی افزود: امسال نمایندگانی از جبهه مقاومت از کشورهای لبنان، یمن، افغانستان و عراق در تهران موکب‌ برپا می‌کنند. همچنین در پنج کشور برزیل، هند، پاکستان، لبنان و افغانستان هم مهمونی کیلومتری غدیر برگزار خواهد شد.

سخنگوی ستاد مردمی مهمونی ده کیلومتری غدیر با اشاره به برگزاری سه پویش در جشن تهران، گفت: پویش «لقمه میلیونی»، پویش «هدیه اسباب‌بازی» و پویش «نوجوانان خادم غدیر» امسال برگزار می‌شود.

«مصطفی زیبایی‌نژاد» مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران نیز در خصوص روند برگزاری این جشن گفت: ۲۲ موکب سلامت محور و شهربازی ۱۰ کیلومتری در مسیر خواهیم داشت، البته در فضاهای دیگر هم وسایل بازی را برپا خواهیم کرد.

زیبایی نژاد اظهار داشت: اتوبوس‌ها در میادین اصلی شهر، مساجد و محله‌ها برای حمل و نقل مردم به جشن آماده هستند و ۳۵۰ ون تاکسی هم برای رفت و آمد مردم تدارک دیده شده است و مترو تهران هم با سرعت و امکانات بیشتری به صورت رایگان به مردم تا ساعت ۲۳ خدمات خود را ارائه خواهد کرد.

وی تصریح کرد: ستاد گردشگری شهرداری از اقوام مختلف دعوت کرده و ۲۲ سیاه چادر اقوام در مسیر برپا می‌شود و فرهنگ و سنت اقوام را نمایش خواهند داد. شورای عالی قرآن شهرداری نیز با فناوری vr در میدان آزادی، کعبه ابراهیمی بنا می‌کند تا آیات مرتبط با غدیر را به مردم و نوجوانان ارائه کند.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


دو شنبه 4 تیر 1403 - 7:22:42

عکسهای بیشتر :

دسته بندی :