اختلافات نتانیاهو و کاخ سفید تا چه حد واقعیت دارد؟

یک شنبه 3 تیر 1403 - 18:50:52

ناظران معتقدند تنش در روابط آمریکا و رژیم صهیونیستی صرفا نمایشی جدید است ولی همکاری بین آنها در پشت پرده ادامه دارد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در گزارش برنامه «قضیه ساخنه» در این باره آمده است: ناظران معتقدند تنش در روابط آمریکا و رژیم صهیونیستی صرفا نمایشی جدید است و کسی که روابط بین دوطرف را دنبال می کند مطمئن می شود دو طرف هرچقدر هم در طول روز با یکدیگر خصمانه برخورد کنند، در پایان روز با هم آشتی می کنند و رژیم صهیونیستی دشنام هایش علیه آمریکا و آمریکا هم سخنان تند خود علیه این رژیم را پس می گیرد و آخر شب دوطرف آسوده می خوابند.

کاخ سفید در واکنش به سخنان نخست وزیر اسرائیل بنیامین نتانیاهو که آمریکا را به محروم کردن اسرائیل از کمک های نظامی متهم کرده است، اعلام کرد اطلاع نداشته است که نتانیاهو قصد دارد ویدئویی درباره کمک های تسلیحاتی آمریکا به اسرائیل منتشر کند و افزود، سخنان نتانیاهو ناخوشایند بود.

مسئولان آمریکایی به وبسایت آمریکایی «اکس نیوز» گفتند مشاوران ارشد بایدن در پیامی که آموس هوکشتاین فرستاده ویژه آمریکا شخصا تحویل نتانیاهو داد، خشم خود را از ویدئویی که نتانیاهو منتشر کرد اعلام کردند. بعد از آن نیز کاخ سفید تصمیم گرفت پا را فراتر بگذارد و نشست مقامات آمریکایی و اسرائیلی درباره ایران را که قرار بود در آن مقاماتی از وزارت خارجه آمریکا و پنتاگون و دستگاه اطلاعاتی آمریکا و همتایان اسرائیلی آنان شرکت کنند، لغو کرد.

سه مقام دولت بایدن ابراز نگرانی کردند که اقدامات نتانیاهو بین دو طرف شکاف ایجاد می کند و از توان بازدارندگی اسرائیل در منطقه می کاهد.

وبسایت اکس نیوز افزود، دولت بایدن از ویدئویی که نتانیاهو منتشر کرد خشمگین و شوکه بود و برخی مقامات آمریکایی که ویدئو را مشاهده کردند گفتند نتانیاهو در این ویدئو مضطرف به نظر می رسید. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید


یک شنبه 3 تیر 1403 - 18:49:51