چگونه اسرائیل وارد مرحله سوم نبرد می شود؟

شنبه 2 تیر 1403 - 21:0:0
چگونه اسرائیل وارد مرحله سوم نبرد می شود؟

اسرائیل قصد دارد شکست گردان‌های قسام را اعلام کند تا به این بهانه جنگ با حزب الله را گسترش دهد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، به نقل از العربی الجدید، این در حالی است که مقاومت فلسطین به عملیات علیه نیروهای اشغالگر در محورهای مختلف غزه ادامه می‌دهد و طی چند روز اخیر توانسته در تله‌های انفجاری و عملیات تک‌تیراندازی شمار قابل توجهی از نظامی صهیونیست را کشته و یا زخمی کند.

همچنین «تساحی هنگبی»، رئیس شورای امنیت داخلی اسرائیل هم در ماه می گذشته به عدم دستیابی به تمام اهداف جنگ از جمله آزادسازی اسرا، از بین بردن حماس، یا بازگرداندن شهرک‌نشینان به خانه‌هایشان در شهرک‌های واقع در نزدیکی مرز لبنان اذعان کرده بود.

سازمان رادیو و تلویزیون اسرائیل اعلام کرد: تل‌آویو آماده می‌شود تا به زودی شکست گردان‌های قسام در غزه و سپس احتمال گسترش عملیات نظامی علیه حزب الله را اعلام کند.

بر اساس اعلام این رسانه رسمی اسرائیلی، با پایان یافتن فعالیت‌های نظامی در شهر رفح در جنوب غزه، ارتش اسرائیل به عملیات‌های خود در داخل این باریکه به روش‌های مختلف ادامه خواهد داد که به عنوان مرحله سوم نبرد شناخته می‌شود. این سازمان توضیحات بیشتری در این باره ارائه نکرد.

ارتش اسرائیل دوشنبه گذشته مدعی شد که دو گردان از چهار گردان رفح وابسته به گردان‌های القسام «در آستانه فروپاشی» هستند، در حالی که دو گردان دیگر «با کارایی متوسط» هنوز پابرجا هستند. در همین حال، «دانیال هاگاری»، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه با اذعان به اینکه «امکان واقعی» برای نابودی حماس وجود ندارد، گفت: «سخن گفتن از مساله نابودی حماس تنها نوعی فریبکاری و گمراه‌سازی است.»

به گفته هاگاری، «تنها راه برای تضعیف حماس، تشکیل دولت جدید در نوار غزه است» اما  بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در واکنش به سخنان هاگاری گفت: دولت سیاسی امنیتی تحت رهبری من نابودی توان نظامی و حکمرانی حماس را یکی از اهداف جنگ معرفی کرده است و ارتش اسرائیل البته متعهد به این هدف است.»

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد: «ارتش اسرائیل فراتر از هر ارتش دیگری در تاریخ عمل کرده و کوشیده مانع از کشته شدن غیرنظامیان شود.»

نتانیاهو اظهار داشت: «تعداد تلفات غیرنظامیان نسبت به جنگجویان در غزه تقریباً یک به یک است و کمترین میزان در جنگ شهری مدرن است.»

وی در پایان گفت:«ما باید برای همیشه غزه را خلع سلاح کنیم و ین کار را هیچکس جز اسرائیل نمی‌تواند انجام دهد.»

این ادعاهای نتانیاهو در حالی مطرح می‌شود که ارتش اسرائیل  با حمایت مطلق آمریکا از هفتم اکتبر تاکنون جنگی ویرانگر علیه غزه راه انداخته که تاکنون بیش از ۱۲۲ هزار شهید و زخمی در پی داشته است؛ این کشتارهای وحشیانه موجب انزوای بین‌المللی اسرائیل و پیگرد آن در دیوان بین‌المللی دادگستری شده است.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


شنبه 2 تیر 1403 - 20:41:30