ویدئوی مستند از حمله نیروهای مسلح یمن به کشتی TUTOR

شنبه 2 تیر 1403 - 20:0:0
ویدئوی مستند از حمله نیروهای مسلح یمن به کشتی TUTOR

نیروهای مسلح یمن تصاویر حمله به کشتی تیوتر را منتشر کرد

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، نیروهای مسلح یمن تصاویر حمله به کشتی تیوتر (TUTOR) را که با دو قایق مسلح، پهپاد و موشک در دریای سرخ هدف قرار داده و غرق کردند، انتشار دادند.  

بنابر این گزارش، این حمله روز 12 ژوئن (10 روز پیش) با شهپاد (شناور هدایت پذیر از دور) ، پهپاد و موشک های بالستیک به دلیل نقض قانون ممنوعیت ورود کشتی ها به بنادر صهیونیستی انجام شد.

پیش از این، سازمان دریانوردی انگلیس از غرق شدن کشتی TUTOR خبر داده و گفته بود که این کشتی روز ۱۲ ژوئن در فاصله ۶۶ مایل دریایی جنوب غربی الحدیده هدف حمله قرار گرفته است.

این کشتی با پرچم لیبریا حرکت می‌کرد و تخت مالکیت یونان بود.

در ویدیوی منتشر شده از سوی نیروهای مسلح یمن نشان داده می شود که پس از حمله به کشتی تیوتر دو انفجار بزرگ در آن روی می دهد.
نیروهای مسلح یمن در بیانیه خود اعلام کردند که این کشتی بدون توجه به هشدارهای نیروهای مسلح و برای مخفی ماندن، دستگاه شناسایی بین المللی خود (جی پی اس) را حین تردد در دریای سرخ خاموش کرده بود که به همین دلیل هدف واقع و غرق شد.

نیروهای مسلح یمن از شرکت های کشتیرانی خواست هشدارهایشان را جدی بگیرند، در غیر این صورت مسئولیت کامل هر گونه حادثه به عهده آنان خواهد بود.

در همین حال نیروی دریایی یمن با اشاره به اینکه حملات آمریکا و انگلستان عملیات ما را در حمایت از غزه متوقف نخواهد کرد، بار دیگر بر استفاده از تمامی ابزارها و تسلیحات برای حمایت از مردم فلسطین در غزه و مقاومت آن تاکید کرد.

پیش از این سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن شنبه شب هفته گذشته، همزمان با فرا رسیدن عید قربان در سخنانی از غرق شدن تدریجی ۲ فروند کشتی در سواحل یمن خبر داد و گفت: «دو کشتی در حال غرق، هدیه عید قربان ارتش یمن به مقاومت فلسطین به خاطر مقاومت و پایداری است.»

سرتیپ «یحیی سریع» تأکید کرد کشتی Verbena پس از هدف قرار گرفتن توسط تعدادی موشک در خلیج عدن، به طور کامل غرق شده‌ است.

وی ادامه داد: «کشتی TUTOR نیز که توسط یک شهپاد و تعدادی موشک بالستیک و پهپاد هدف قرار گرفته بود، در خطر غرق شدن در دریای سرخ است.»


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


شنبه 2 تیر 1403 - 20:29:53