آیا اسرائیل آماده جنگ تمام عیار با حزب الله است؟

شنبه 2 تیر 1403 - 14:0:0
آیا اسرائیل آماده جنگ تمام عیار با حزب الله است؟

خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ نوشت: کار بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، را برای اعلام پیروزی در این جنگ و تحقق اهداف اعلام‌شده از جمله نابودی حماس و آزادی اسرا بسیار دشوار می کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی فاش کرد که ارتش رژیم صهیونیستی از هدف اصلی اعلام‌شده خود در حمله به غزه یعنی نابودی حماس صرف نظر کرده است.

خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ نوشت: اعتراف صریح دانیال هاگاری، سخنگوی ارتش اسراییل است که گفته بود "صحبت از نابودی حماس، صرفا تلاشی بود برای سرگوم کردن اسرائیلی‌ها". وی گفته بود "حماس یک تفکر است و هر کس فکر می کند می تواند آن را نابود کند، در اشتباه است".

طبق این گزارش، - صرف نظر از این اعترافات - کاملا روشن است که حماس از بین نرفته است بلکه هزاران نیرو و شبکه ای گسترده از تونل در زیر شهرهای اصلی غزه دارد و همه شواهد و اطلاعات حکایت از آن دارد که این جنبش " به این زودی تسلیم نخواهد شد".

در این گزارش تصریح شده است که این اوضاع، کار بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، را برای اعلام پیروزی در این جنگ و تحقق اهداف اعلام‌شده از جمله نابودی حماس و آزادی اسرا بسیار دشوار می کند.

نتانیاهو این هفته هم با تکرار وعده‌های خود، اعلام کرد که این جنگ تا نابودی حماس و آزادی اسرا تمام نخواهد شد. وی خشمگین‌تر از همیشه اعلام کرد: "موضع من این هست و هر کس مخالفتی دارد، صریحا اعلام کند".

بلومبرگ در گزارش خود آورده است این حوادث و تحولات با بروز تنش در روابط نتانیاهو و دولت آمریکا همزمان شده است. در این گزارش تصریح شده است "جان کربی"، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا به خبرنگاران گفته است که این تنش ها، تأثیری در هدف مشترک بین واشنگتن و تل‌آویو یعنی "آزادی اسرا و آتش‌بس و تلاش برای ایجاد راهی برای پایان دادن به جنگ" نخواهد داشت.

بلومبرگ می نویسد در حال حاضر حساس‌ترین موضوع این است که جبهه شمالی فلسطین اشغالی با لبنان هر لحظه ممکن است شعله ور شود.

این رسانه آمریکایی به نقل از "شاوول گلدشتاین" رئیس شرکتی که زیرساخت های انرژی در رژیم صهیونیستی را اداره می کند، می نویسد: "کشور اصلا آماده جنگ تمام عیار (با حزب الله) نیست".

البته این شرکت بعدا با صدور بیانیه ای این اظهارات را رد و اعلام کرده است که اظهارات رئیس خود را درباره اوضاع منطقه قبول ندارد.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


شنبه 2 تیر 1403 - 18:33:21