آیا حماس می‌تواند توان رزمی خود را در غزه حفظ کند؟

جمعه 1 تیر 1403 - 17:0:0
آیا حماس می‌تواند توان رزمی خود را در غزه حفظ کند؟

منابع عبری می‌گویند حماس دو گردان را به عنوان نیروی ذخیره برای کنترل امنیتی بر غزه در آینده، کنار گذاشته است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، منابع عبری می‌گویند جنبش مقاومت حماس دو گردان خود را به طور کامل از جنگ غزه کنار گذاشته تا توان رزمی آنها حفظ شود. این گردان‌ها پس از جنگ، نقش اصلی را در بازسازی توان رزمی این جنبش و کنترل اوضاع خواهند داشت.

کانال عبری "i24 News" به نقل از منابع آگاه تصریح کرد این اطلاعات که در برنامه "منتصف النهار" (نیم روز) فاش شده‌اند حکایت از آن دارند که حماس یک گردان را در دیر البلح و گردان دیگری را در خانیونس از جنگ غزه کنار گذاشته است و به آنها دستور داده است که به منظور حفظ توان نظامی خود، تا جایی که می‌توانند در جنگ شرکت نکنند. حماس این دو گردان را به عنوان نیروی ذخیره برای کنترل امنیتی بر غزه در آینده، کنار گذاشته است.

این منابع گفتند حماس در جریان حمله "اسرائیل" به رفح، گردانی را که در آنجا بود به رفح منتقل کرد تا در حین جنگ آسیب نبیند. سپس افراد آن را پس از پایان درگیری در خانیونس و آغاز عملیات در رفح، به مناطق شمالی این شهر برگرداند.

در این برنامه تصریح شده است که نظامیان رژیم اشغالگر نمی‌توانند این نیروها را به راحتی شناسایی کنند و در پایان آورده است: "با توجه به این اطلاعات، به نظر می‌رسد که هیچ روز بعدی در کار نخواهد بود بلکه باید منتظر فصل دوم جنگ شمشیرهای آهنین باشیم".

همزمان سایت "یهود پرس" اعلام کرد جنبش حماس در حال برنامه‌ریزی برای حمله بعدی به رژیم صهیونیستی است.

این منبع در گزارش خود تصریح کرده است این جنبش در واقع قبل از عملیات طوفان الاقصی برای این حمله برنامه‌ریزی کرده بود.

ارتش رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه گذشته به غیر ممکن بودن تحقق هدف این تجاوزات وحشیانه به غزه یعنی نابودی حماس اذعان و تأکید کرده بود که حماس یک تفکر است و نمی‌توان آن را نابود کرد.

"دانیال هاگاری" سخنگوی ارتش رژیم اشغالگر هم اعتراف کرد: "ادعای نابودی حماس، در واقع فریب مردم است چون این جنبش ریشه در قلب مردم دارد".

وی در گفت‌وگو با کانال 13 عبری با انتقاد از رهبران سیاسی این رژیم که خواستار نابودی این جنبش هستند گفته بود: "حماس یک تفکر است و نمی‌توان آن را نابود کرد. رهبران سیاسی باید به فکر جایگزین کردن آن باشند وگرنه باقی خواهد ماند".

هاگاری اذعان کرد که این رژیم بهای گزافی را در حمله به غزه پرداخت می‌کند "اما ما نمی توانیم ساکت بمانیم". وی گفت: "نمی‌توانیم همه اسرا را از راه‌های نظامی برگردانیم".


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


جمعه 1 تیر 1403 - 15:47:44

دسته بندی :