چرا آمریکا نگران گنبدی است که قرار است آهنین باشد؟

جمعه 1 تیر 1403 - 12:0:0
چرا آمریکا نگران گنبدی است که قرار است آهنین باشد؟

نگرانی آمریکا از ناکارامدی "گنبد آهنین" در برابر حملات حزب‌الله نقل رسانه های خارجی شده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، یک شبکه آمریکایی به نقل از برخی مقامات این کشور گزارش داد که واشنگتن از احتمال بی‌اثر شدن گنبد آهنین در برابر حملات حزب‌الله لبنان احساس نگرانی می‌کند.

شبکه "سی‌ان‌ان" به نقل از سه مسئول آمریکایی گفت که برخی مقامات واشنگتن به طور جدی از این مسئله نگرانند که در صورت وقوع جنگ همه‌جانبه میان رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان، حزب‌الله بتواند بر پدافند هوایی این رژیم در شمال فلسطین اشغالی به‌خصوص گنبد آهنین چیره شود.

به گفته سی‌ان‌ان، این نگرانی از سوی مقامات رژیم صهیونیستی نیز وجود دارد؛ زیرا گنبد آهنین در تیررس زرادخانه عظیم موشک‌های حزب الله و پهپادهای آن قرار دارد.

گفتنی است که "سید حسن نصرالله" دبیرکل حزب‌الله لبنان، روز چهارشنبه بر فروپاشی وجهه بازدارندگی رژیم صهیونیستی تاکید کرد و افزود که حزب‌الله تاکنون فقط با بخشی از توانایی‌های نظامی خود جنگیده و به سلاح‌های جدیدی مجهز شده که در میدان نشان خواهد داد.

شایان ذکر است که گنبد آهنین سامانه دفاع هوایی رژیم صهیونیستی طی روزهای گذشته بارها مورد حمله موفقیت‌آمیز حزب الله لبنان قرار گرفته است.

حزب‌الله لبنان روز سه‌شنبه ویدئویی تحت عنوان "آنچه هدهد آورد" را منتشر کرد که شامل اطلاعات هوایی از مواضع رژیم صهیونیستی در داخل فلسطین اشغالی، سیستم‌های دفاع هوایی از جمله سامانه‌های گنبد آهنین، پایگاه نیروی دریایی و خلیج حیفا است.

رسانه‌های صهیونیستی از نفوذ راحت پهپاد شناسایی حزب‌الله لبنان به عمق فلسطین اشغالی، جمع‌آوردی اطلاعات حساس از مواضع استراتژیک رژیم صهیونیستی از جمله تأسیسات موشکی، اماکن تسلیحاتی، سکوهای گنبد آهنین، بنادر و ناوچه‌های ارتش رژیم صهیونیستی و بندر راهبردی حیفا ابراز شگفتی کرده‌اند.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


جمعه 1 تیر 1403 - 11:26:0