برافراشته شدن پرچم غدیر در بیش از 10 کشور اروپایی

پنج شنبه 31 خرداد 1403 - 12:0:0
برافراشته شدن پرچم غدیر در بیش از 10 کشور اروپایی

آستان مقدس علوی از برافراشته شدن پرچم غدیر در بیشتر استان های عراق و ۱۲ کشور اروپایی خبر داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، خبرگزاری رسمی عراق (واع) شامگاه چهارشنبه به وقت محلی در پایگاه اینترنتی خود نوشت که بنا بر اعلام مسئولان آستان مقدس علوی، همه مقدمات و آماده سازی های ویژه بزرگداشت هفته غدیر خم در حرم مطهر امام علی (ع) در نجف اشرف انجام شده و قرار است پرچم ویژه این مناسبت نیز در ۱۵ استان این کشور و ۱۲ کشور اروپایی برافراشته شود.

در همین راستا نیز، «احمد القریشی»، رئیس کمیته عالی مسئول فعالیت های سیزدهمین دوره هفته غدیر در آستان مقدس علوی در گفت و گو با واع اظهار داشت: کمیته عالی سازماندهی رویدادها و بزرگداشت مناسبت ها، آماده سازی های خود برای این مناسبت را به پایان رسانده است.

القریشی در این باره همچنین عنوان کرد: بر اساس این ایده که روز غدیر خم روز اکمال دین و تکمیل نعمت است، بخش ها و فعالیت های این مناسبت بر یک سری فعالیت توزیع می شود که از طریق آنها برای رسیدن به اقشار و گروه های اجتماعی مختلف بر پایه سه دایره کاری محلی، ملی و منطقه ای تلاش شده است.

این مسؤول آستان مقدس علوی در ادامه نیز ضمن تاکید بر این که آستان اهتمام داشته تا در بخش های مختلف، غدیر را به عنوان یک فرهنگ عادی و اجتماعی به نمایش بگذارد، افزود: زائران و دنبال کنندگان منتظر یک جشن استثنایی باشند که از طریق آن تلاش کردیم این ایده را برسانیم که غدیر با چشم اندازهای جدیدی در داخل و خارج عراق به راه خواهد افتاد.

القریشی با بیان این که عید غدیر برای نخستین بار به بیش از ۱۲ کشور رسیده و رویدادهایی فرهنگی به هم پیوسته از نظر مرکز در این کشورها برگزار خواهد شد، توضیح داد: مراسمی برای برافراشتن پرچم های غدیر و رسیدن به ۱۵ استان از استان های عراق در کار خواهد بود.

رئیس کمیته عالی سیزدهمین دوره هفته غدیر در پایان نیز تصریح کرد: یک برنامه حساب شده برای رسیدن به کشورها و استان های عراق در میانه رویدادها و جنبه های فرهنگی و اجتماعی تهیه شده است.

«حیدر رحیم»، مسئول اطلاع رسانی آستان مقدس علوی نیز به نوبه خود توضیح داد که برنامه های آستان برای بزرگداشت هفته غدیر شامل برخی رویدادها و فعالیت ها و همچنین برافراشتن پرچم آن در ۴۰ مکان در داخل و خارج عراق می شود که ۲۰ مکان در سراسر این کشور به علاوه استان نجف اشرف و ۱۲ کشور اروپایی را در بر می گیرد.

رحیم در گفت و گو با خبرگزاری رسمی عراق همچنین تاکید کرد که آستان مقدس علوی برای حرم مطهر امام علی (ع) در هفته غدیر خم برنامه ویژه دارد که شامل برگزاری محافل قرآنی، جشنواره های ادبی و شعری و کنفرانس های علمی و دیالوگ همراه با نمایش های تئاتر می شود.

مسئول اطلاع رسانی آستان در ادامه نیز عنوان کرد: از طریق این هفته تلاش می کنیم همه این عوامل تعیین کننده با ماهیت رسمی، مردمی، اجتماعی و انسانی آنها را در نظر بگیریم تا رابطه میان عید الله الاکبر و امیر المومنین (ع) و میزان ارتباط آستان مقدس علوی با اقشار مختلف تقویت شود.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


پنج شنبه 31 خرداد 1403 - 9:41:29

دسته بندی :