اذعان نشریه صهیونیستی:

فرمانروایی حزب الله بر شمال فلسطین اشغالی

سه شنبه 29 خرداد 1403 - 11:34:2
فرمانروایی حزب الله بر شمال فلسطین اشغالی

با ادامه ناتوانی رژیم صهیونیستی در متوقف کردن حملات جنبش حزب الله لبنان به فلسطین اشغالی، یک رسانه این رژیم اذعان کرد حزب الله عملا بر مناطق شمالی فلسطین اشغالی فرمانروایی می کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، وبگاه روزنامه عبری یدیعوت آحارونوت نوشت در پیام‌هایی که از طریق واتساپ برای روسای شهرک های صهیونیست نشین در شمال فلسطین اشغالی فرستاده شده خطاب به شهرک نشینان شمال گفته شده است: بدانید که در ماه سپتامبر به خانه‌های خود باز نخواهید گشت و تا زمانی که تجاوز شما علیه نوار غزه ادامه دارد هیچ چیزی تغییر نخواهد کرد.

دریافت کنندگان مدعی شدند این پیام ها از سوی حزب الله لبنان فرستاده شده است. 

«آویخای اشترن» رئیس شهرک کریات شمونه و «دیوید آزولای» رئیس شهرک متولا این پیام‌ها را دریافت کردند. آزولای در گفت‌وگو با رادیو رژیم صهیونیستی گفت: کسی که تعیین می‌کند چه اتفاقی در شمال اسرائیل بیفتد، «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان و خود این حزب است. با این حال اسرائیل به دنبال جنگ فراگیر با حزب‌الله لبنان نیست. در شمال جنگ از سوی یک طرف اداره می‌شود. حزب‌الله به ما حمله می‌کند و ما هیچ کاری انجام نمی‌دهیم.

وی از کابینه بنیامین نتانیاهو انتقاد کرد و گفت: رهبران اسرائیل از تصمیم گیری می‌ترسند. دولت باید قبل از این که دیر شود از خواب بیدار شود.

طبق گزارش آحارونوت، علاوه بر این، عملیات نظامی مرزی بین رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان ضربه اقتصادی هولناکی به شهر «صفد» به ویژه در زمینه گردشگری و تجاری وارد کرده و این بهای ماجراجویی است که تل‌آویو در جبهه شمال وارد آن شده است.

طبق گزارش این روزنامه، بخش گردشگری و تجارت این شهرک دچار فروپاشی شده است. موشک‌های حزب‌الله لبنان خسارت‌های زیادی به تجارت و گردشگری در این شهر وارد کرده‌اند. دولت رژیم صهیونیستی نیز از دادن غرامت به ساکنان خودداری کرده است.

این روزنامه نوشت: فروشگاه‌های این شهر به دلیل کاهش گردشگران درهای خود را بسته‌اند و یکی از آنها پلاکاردی نصب کرده که روی آن نوشته شده است: ما با تاسف مرگ زود هنگام گردشگری و تجارت در صفد را اعلام می‌کنیم؛ شهری که از زمان کرونا تا زمان کنونی رها شده است.

موشک‌های حزب‌الله لبنان همچنین منجر به آتش‌سوزی در بیش از 5800 هکتار از جنگل‌ها در ارتفاعات جولان اشغالی و الجلیل علیا شده است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید


سه شنبه 29 خرداد 1403 - 11:33:55