سفر باقری کنی به عراق ، مهر تایید بر روابط استراتژیک تهران - بغداد 

دو شنبه 28 خرداد 1403 - 14:53:27

سفر سرپرست وزارت امور خارجه ایران به عراق موفقیت دیپلماتیک  محسوب می شود و بازتاب گسترده داشته است .

ویژه ‌- الکوثرگزارش برنامه «عراق الغد» شبکه الکوثرحاکیست، «علی باقری کنی » در سفر به عراق با مقامات ارشد عراقی از جمله محمد شیاع السودانی نخست وزیرعراق، عبداللطیف رشید رئیس جمهور، فؤاد حسین همتای عراقی خود و دیگر مقامات سیاسی این کشور دیدار کرد.
باقری سپس به اربیل و سلیمانیه رفت و در آنجا با رهبران کُردها  دیدار کرد.
منابع عراقی اعلام کردند که باقری کنی در حاشیه سفر خود به بغداد،  با تعدادی از رهبران چارچوب هماهنگی شیعیان ، جناح های مقاومت اسلامی و سران احزاب اهل سنت دیدار و درباره چندین پرونده و موضوع بحث و تبادل نظر کرده است.
کارشناسان می گویند پس از شهادت ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و حسین امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه ایران ، بیشتر از گذشته ، جمهوری اسلامی  ایران وارد تعامل و همکاری با کشورهای منطقه شده  تا فرصتی برای  سوء استفاده دشمنان فراهم نشود.
به گفته ناظران سیاسی ، سفر باقری کنی نیز درهمین راستا صورت پذیرفته و دیدارهای وی با  شخصیت‌های عراقی از همه طیف های سیاسی و مذهبی حائز اهمیت است و این موضوع  نزدیکی دو کشور را تقویت می‌کند.
کارشناسان معتقدند: سفر باقری کنی به اقلیم کردستان عراق به ویژه پس از انعقاد توافقنامه امنیتی اربیل و تهران ، به گشودن صفحه جدیدی از روابط دوستانه بین اقلیم و ایران کمک کرده و تأثیرات مثبتی بر روابط بین دو کشور خواهد گذاشت.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


دو شنبه 28 خرداد 1403 - 14:50:13