نگاهی به تحولات دویست‌ و پنجاه‌ و پنجمین روز «طوفان الاقصی»

دو شنبه 28 خرداد 1403 - 14:21:19
نگاهی به  تحولات دویست‌ و پنجاه‌ و پنجمین روز «طوفان الاقصی»

 255 روز از جنگ در غزه می‌گذرد و همچنان پرواز جنگنده‌ها و پهپادها و بمباران‌ها، کودکان غزه را نیمه شب به خاک و خون می کشد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  ارتش رژیم صهیونیستی شب گذشته و بامداد امروز نوار غزه را آماج حملات وحشیانه خود قرار داد.حملات ارتش رژیم صهیونیستی به چندین نقطه از نوار غزه شهادت و زخمی‌شدن شمار دیگری از ساکنان این باریکه را در پی داشت.
خبرنگار الجزیره گزارش داد که در حمله هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به خانه‌ای در شهرک «الزرقا» واقع در شمال شهر غزه ۲ فلسطینی به شهادت رسیده و ۱۳ نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.
خبرنگار المیادین نیز اعلام کرد که در نتیجه حمله ارتش رژیم صهیونیستی به خانه‌ای در محله «الشیخ رضوان» واقع در شهر غزه ۳ نفر از جمله یک بانوی فلسطینی به شهادت رسیده‌اند و چندین نفر دیگر نیز به شدت زخمی شده‌اند.
علاوه بر این شهرک «الزیتون» واقع در جنوب شهر غزه و منطقه «المغراقه» در مرکز نوار غزه نیز هدف حملات توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی قرار گرفت.

سایر تحولات مهم غزه در 24 ساعت گذشته به شرح ذیل است:

خودکشی یک نظامی صهیونیست دیگر

با گذر زمان آثار جنگ فرسایشی غزه و یورش وحشیانه رژیم صهیونیستی به این باریکه در حال هویداشدن است.رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که یکی دیگر از نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی دست به خودکشی زده است.
بر اساس اعلام این رسانه‌ها، این نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در شهرک صهیونیست‌نشین «اور یهودا» اقامت داشته است.
رسانه‌های رژیم صهیونیستی بیان کردند که این نظامی صهیونیست در جنگ غزه مشارکت داشته و ۲۴ ساعت پس از آنکه به مرخصی رفته بوده با شلیک تیر، خودکشی کرده است.

بازتاب هلاکت 11 نظامی صهونیست

در این میان در حالی که جنایات اشغالگران همچنان ادامه دارد؛ مقاومت نیز این روزها دستاوردهای بزرگی کسب کرده است؛ به طوریکه هلاکت 11 نظامی اسرائیلی در روز شنبه، محافل نظامی و سیاسی این رژیم را به وحشت انداخته و موجی از خشم و نارضایتی در میان نیروهای ارتش اشغالگر به وجود آورده است.
عملیات‌های روز شنبه موجب شد تا ارتش صهیونیستی برای اولین بار از زمان آغاز جنگ، از آتش‌بس موقت از ساعت 8 صبح تا 7 شب با هدف ورود کمک‌ها به غزه خبر دهد؛ هرچند این تصمیم پس از واکنش نتانیاهو و مخالفت وی، لغو شد که نشان می‌دهد ارتش و مقامات سیاسی رژیم اسرائیل تا چه حد اختلاف دارند.

نتانیاهو کابینه جنگی را منحل کرد

رسانه‌های رژیم اسرائیل گزارش دادند که نخست وزیر این رژیم وزرای کابینه جنگی خود را در جریان انحلال این کابینه قرار داده است.
 شبکه «کان» رژیم اسرائیل امروز دوشنبه نوشت که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم به وزیران کابینه جنگی خود اطلاع داده است که کابینه جنگی را منحل کرده است.

خانواده‌های اسرای اسرائیلی خیابانی را در تل‌آویو بستند

معترضان حکومت رژیم اسرائیل که عمدتا خانواده‌ها و نزدیکان اسرای صهیونیست بودند، از صبح امروز بنا به فراخوانی تظاهرات علیه نتانیاهو را آغاز کردند

یونیسف: جنگ غزه، جنگ علیه کودکان است

«جیمز الدر» سخنگوی صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) در گفت‌و‌گو با وبگاه سازمان ملل گفت: تأثیری که حملات اسرائیل به کودکان در غزه داشته است، بر بر این عقیده تأکید می‌کند که این جنگ علیه کودکان است. «جیمز الدر» که در غزه به سر می‌برد،  گفت که جهان باید از تبعات این جنگ بترسد.

رژیم صهیونیستی کشورهای حامی فلسطین را تحریم می‌کند

کابینه رژیم صهیوینستی قصد دارد تحریم‌هایی را علیه کشورهایی که کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخته‌اند، وضع کند. همچنین کابینه نتانیاهو قصد دارد، 4 شهرک صهیونیست‌نشین که پیش از این در کرانه باختری ساخته شده بودند را قانونی اعلام کند.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


دو شنبه 28 خرداد 1403 - 14:20:45