مراسم «برائت از مشرکین» در صحرای عرفه

یک شنبه 27 خرداد 1403 - 15:34:35

مراسم برائت از مشرکین، امسال با حضور گسترده حجاج ایرانی و غیرایرانی در مکه مکرمه برگزار شد و عبدالفتاح نواب در این مراسم به سخنرانی پرداخت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در گزارش برنامه «مع المراسلین» در این باره آمده است: خداوند در سوره مبارکه حج در آیه «وَأَذِّنْ فِي النَّاسِ بِالْحَجِّ» از پیامبر خود حضرت ابراهیم علیه السلام خواست مردم را به حج دعوت کند تا از منافع آن برخوردار شوند و فقط خدا را بپرستند و برای خداوند قائل به شریک نباشند.

خداوند برای این فریضه اهدافی عبادی و سیاسی قائل شده است و اهمیت این فریضه در موجودیت آن به عنوان همایشی اسلامی- بین المللی است که به حکومت ها و نظام های حاکم ارتباطی ندارد.

عبدالفتاح نواب نماینده رهبر انقلاب اسلامی در امور حج در مراسم امسال برائت از مشرکان گفت: یکی از درس هایی که از رسالت حضرت ابراهیم علیه السلام می آموزیم، اعلام برائت از کسانی است که کسی غیر از خداوند را پرستش می کنند تا جایی که این پیامبر الهی از خویشاوندان مشرک خود هم برائت جست.

در ادامه گزارش آمده است: مراسم حج، مراسمی عبادی است که با واجبات عملی و در رأس آنها خدمت به بندگان خدا همراه است. رهبر انقلاب اسلامی ایران آیت الله خامنه ای نیز در پیام امسال خود به حجاج تاکید کرد: برائت در مراسم حج امسال، برجسته تر از هر زمان دیگری است و حج امسال، حج برائت است.

حدود دو میلیون مسلمان، از سراسر کره زمین برای به جای آوردن فریضه حج در فاصله کوتاهی از فلسطین اشغالی جمع شده اند و فریاد ناشی از درد فلسطینی ها و فریاد نسل کشی آنان را می شنوند. این افراد در روز قیامت در این باره که چه کمکی به فلسطینی ها کردید چه پاسخی دارند؟ عبات، فقط همدردی از دور نیست بلکه نیاز به عمل و اقدام دارد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید


یک شنبه 27 خرداد 1403 - 15:34:10

پربازدیدها