توطئه جدید علیه غزه با همدستی برخی رژیم‌های عربی

یک شنبه 27 خرداد 1403 - 15:0:0
توطئه جدید علیه غزه با همدستی برخی رژیم‌های عربی

روزنامه لبنانی «الاخبار» فاش کرد یکی از اهداف برگزاری نشست مشترک اخیر مسئولان نظامی پنج کشور عربی و رژیم صهیونیستی در بحرین، بررسی نحوه اداره نوار غزه پس از پایان جنگ علیه این منطقه بود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، روزنامه «الاخبار» به نقل از یک منبع آگاه مصری نوشت: نشست هفته گذشته مقامات نظامی کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی و آمریکا در بحرین، شاهد بررسی امکان مشارکت کشورهای عربی در اداره نوار غزه از طریق ایجاد یک نیروی (به اصطلاح) حافظ صلح بود و نمایندگان کشورهای عربی در این نشست، مشارکت خود در این نیروی مشترک را به وجود یک چارچوب و ساختار بین المللی و خروج کامل نظامیان رژیم صهیونیستی از نوار غزه مرتبط کردند.

این منبع مصری افزود: قاهره این پیشنهاد را به شرطی که گام های اعلام شده از سوی آمریکا و اسرائیل درباره مرحله پس از جنگ عملی شود، قابل اجرا دانسته است و واشنگتن نیز هم اکنون برای اعلام عمومی این طرح درحال برنامه ریزی است و فکر می کند این طرح نیز مانند پیشنهاد قبلی «جوبایدن» رئیس جمهوری این کشور درباره آتش در نوار غزه، مورد حمایت بین المللی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: با وجود اینکه قاهره با تشدید محاصره نوار غزه برای جلوگیری از رسیدن سلاح به مقاومت مخالف نیست ولی پیش بینی های آمریکا و رژیم صهیونیستی درباره مرحله پس از جنگ در نوار غزه و امید به کنارگذاشتن کامل «حماس» از مشارکت در اداره این منطقه، موضوعی غیرواقعی است.

این منبع آگاه گفت: براساس پیش بینی های مصر، طرح آمریکا شامل تشکیل یک نیروی بین المللی برای اداره نوارغزه تازمان ایجاد یک تشکیلات فلسطینی قادر به اداره این منطقه و کرانه باختری است ولی واشنگتن این طرح را تا زمان دریافت موافقت مقدماتی میانجی های مصری و قطری، اعلام نخواهد کرد.

روزنامه «الاخبار» به نقل از منابع آگاه درباره مذاکرات آتش بس در نوار غزه نوشت: مسئولان مصری در مرحله کنونی تلاش می کنند که به ویژه همزمان با افزایش تنش ها در مرزهای لبنان، اوضاع در نوار غزه به سمت وخامت بیشتر پیش نرود و در این زمینه با مسئولان آمریکایی و فرانسوی در تماس هستند و همزمان تلاش می کنند، در زمینه آتش بس در نوار غزه و میزان کمک هایی که باید وارد نوار غزه شود، گشایشی ایجاد شود.

این منابع افزودند: ارزیابی هایی که به «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر پیش از رفتن او به سفر حج ارائه شده است، حاکی از بدبینی السیسی به ازسرگیری مذاکرات در زمان کنونی است ولی درصورتی که اراده واقعی برای آتش بس وجود داشته باشد، اصلاحات مورد نظر حماس بر طرح آتش بس، مانعی در دستیابی به توافق ایجاد نمی کند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید


یک شنبه 27 خرداد 1403 - 12:40:21

پربازدیدها