بلعیدن ماهی زنده برای درمان آسم در هند

شنبه 26 خرداد 1403 - 16:34:32
بلعیدن ماهی زنده برای درمان آسم در هند

هندی ها بر اساس یک باور افسانه ای ، خوردن ماهی زنده را برای درمان آسم مفید می دانند.

وبگردی – الکوثر:  اسکای نیوز نوشت: مادری دخترش را ترغیب می کند تا دهانش را برای بلعیدن درسته یک ماهی زنده حاوی دارویی باز کند که گمان می رود به درمان آسم کودکش کمک می کند.
به نوشته اسکای نیوز، هر تابستان در روزی که محاسبات نجومی آن را فرخنده محسوب می کنند، افرادی که از آسم و سایر بیماری های تنفسی رنج می برند به شهر حیدرآباد در جنوب هند می روند تا ماهی زنده کوچکی را ببلعند که دهانش با یک داروی مخفی پر شده و تنها یک خانواده می تواند آن را بسازد.
افسانه ای در هند وجود دارد مبنی بر اینکه در سال ۱۹۴۵ میلادی، یک قدیس دوره گرد ترکیبی سری از «گیاهان معجزه آسا» برای ویرانا گود آورد و او مردی بود که در شهر قدیمی حیدرآباد زندگی می کرد. قدیس به او دستور داد که این دارو را رایگان به بیماران آسم بدهد.
براساس گزارش آسوشیتدپرس، از آن زمان تاکنون، نوادگان گود معروف به خانواده بثینی، این سنت را حفظ کردند و فرمول گیاهی را مخفی نگه داشته اند و آن را فقط بین فرزندان پسر به اشتراک گذاشتند.
خانم کاکارنا آلکاناندا که بر روند توزیع دارو نظارت می کند، با اشاره به اینکه از ترکیب این دارو مطلع نیست،  می گوید: پدر بزرگ من ویرانا گود این ترکیب سری را به فرزندانش منتقل کرد و آنها نیز نسل به نسل بین فرزندان پسر خود دست به دست کردند و اکنون نیز ما نسل پنجمی هستیم که این سنت را حفظ می کنیم. 
گفته می شود که ماهی به حلق حرکت می کند و هرگونه خلط یا احتقان را برطرف می کند.
با این حال  این اقدام علی رغم مخالفت های گروههای علمی و سایرینی که می گویند دلیل علمی ندارد و ناسالم است، از حمایت و پشتیبانی برخوردار است.مردم در حیدرآباد ماهی های خود را از کیوسک های وابسته به اداره شیلات دولتی واقع در محل خریداری می کنند.
و با وجود اینکه این درمان رایگان است، اما قیمت هر ماهی ۴۰ روپیه یا حدود ۵۰ سنت است.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


شنبه 26 خرداد 1403 - 16:23:9

دسته بندی :