اردوغان خواستار تشدید فشار بر رژیم صهیونیستی شد

جمعه 25 خرداد 1403 - 11:43:25
اردوغان خواستار تشدید فشار بر رژیم صهیونیستی شد

ترکیه از اعضای شورای امنیت خواست که رژیم صهیونیستی را برای برقراری آتش‌بس در غزه تحت فشار قرار دهند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه که به اسپانیا سفر کرده است، در کنار پدرو سانچز، نخست‌وزیر این کشور از اعضای شورای امنیت سازمان ملل، به‌ویژه آمریکا خواست تا برای حصول توافق آتش‌بس غزه، رژیم صهیونیستی را تحت فشار قرار دهند.

اردوغان گفت آنکارا از هرگونه پیشنهاد آتش بس که به جنگ غزه پایان بدهد استقبال می‌کند و افزود موضع واشنگتن در قبال حملات (رژیم) اسرائیل «واقعا ناراحت‌کننده» است.  

شورای امنیت سازمان ملل اواخر روز دوشنبه یک جلسه رای‌گیری در خصوص پیش‌نویس قطعنامه‌ای که از طرح آتش‌بس جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا حمایت می‌کند، برگزار کرد. این پیش‌نویس که در نهایت با 14 رای مثبت تصویب شد، از حماس می‌خواهد پیشنهاد سه مرحله‌ای بایدن را بپذیرد. سامی ابوزهری، یکی از رهبران جنبش حماس نیز روز سه‌شنبه اعلام کرد این جنبش قطعنامه شورای امنیت را پذیرفته و آماده مذاکره در خصوص جزئیات آن است.  

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس و زیاد النخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی روز چهارشنبه پاسخ مقاومت به  طرح بایدن را به نخست وزیر قطر تحویل دادند. در ادامه، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا مدعی شد که حماس تغییرات زیادی در طرح پیشنهادی ارائه کرده که برخی از آنها «عملی نیست»، اما تلاش‌ها برای دستیابی به یک توافق ادامه دارد.  

طاهر النونو، یکی از مقامات حماس در واکنش به این اظهارات گفت: به نظر می‌رسد بلینکن بیشتر وزیر خارجه (رژیم) اسرائیل باشد. جنبش حماس نیز بامداد امروز پنجشنبه در بیانیه‌ای آمریکا را مسئول برهم زدن توافق آتش‌بس خواند و اعلام کرد این جنبش همواره خواستار توقف جنگ و تبادل اسرا بوده و به وضوح از قطعنامه شورای امنیت استقبال کرده است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید


جمعه 25 خرداد 1403 - 11:43:19