دیدار رئیس ستاد مشترک ارتش صهیونیستی با سران نظامی 4 کشور عربی

پنج شنبه 24 خرداد 1403 - 13:33:8
دیدار رئیس ستاد مشترک ارتش صهیونیستی با سران نظامی 4 کشور عربی

سران نظامی کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی تحت نظارت فرماندهی مرکزی آمریکا در منامه بحرین باهم دیدار کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، بنابر گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از پایگاه آمریکایی "اکسیوس"، این نشست به منظور بررسی «همکاری های امنیتی منطقه‌ای» و با حضور فرماندهان ارتش‌های عربستان سعودی، بحرین، مصر، امارات، اردن و «هرزی هالیوی» رئیس ستاد مشترک ارتش صهیونیستی برگزار شد و به دلیل حساسیت های سیاسی منطقه ای مربوط به جنگ در غزه، نشست مذکور به دور از توجهات رسانه ای و بدون اعلام قبلی برگزارش شد.

در این گزارش آمده است که دیدار مذکور مهر تاییدی بر ادامه گفت‌وگوهای نظامی و همکاری بین رژیم صهیونیستی و این کشورهای عربی زیر چتر فرماندهی مرکزی ارتش آمریکاست و این در حالی است که این کشورها به صراحت از حملات رژیم صهیونیستی به غزه انتقاد و آنرا شدیدا محکوم می کنند.

بر اساس این گزارش، در این نشست که دوشنبه گذشته در منامه پایتخت بحرین برگزار شد، علاوه بر کورلا و هالیوی، ژنرال های ارشد عربستان سعودی، امارات، بحرین، مصر و اردن شرکت داشتند و بر تقویت همکاری ها در زمینه پدافند هوایی و دفاع موشکی تاکید کردند.

در این گزارش آمده است: «همکاری در زمینه پدافند هوایی و دفاع موشکی یکی از موضوعات اصلی است که فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا و پنتاگون در سال‌های اخیر با ارتش‌های منطقه درباره آن مذاکره و اقدام کرده‌اند». واشنگتن معتقد است که مقابله با حمله ایران که در اوایل آوریل گذشته فلسطین اشغالی را هدف قرار داد، «دستاوردی بزرگ بود که بدون این تلاش‌ها محقق نمی شد».

مقامات آمریکایی معتقدند که همکاری با رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی در منطقه امکان جمع آوری اطلاعات در مورد این حمله و ارائه هشدار اولیه در مورد پهپادها و موشک ها را فراهم کرده است. این همکاری همچنین مشارکت موثر اردن و عربستان در رهگیری موشک‌ها و پهپادهای پرتاب شده از ایران، عراق و یمن به سمت فلسطین اشغالی و عبور از حریم هوایی این دو کشور را شامل می شود.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

 


پنج شنبه 24 خرداد 1403 - 13:32:57