افزایش مرزهای زمینی برای سفر زائران اربعین

چهار شنبه 23 خرداد 1403 - 15:45:53
افزایش مرزهای زمینی برای سفر زائران اربعین

تعداد گذرگاه های مرزی ایران و عراق برای برای خدمات‌رسانی بهتر به زائران اربعین افزایش می یابد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، سردار فضلی، جانشین ‌معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران در دومین جلسه شورای سیاست‎گذاری اربعین حسینی  گفت: خدمت در اربعین توفیقی است که به جمعیت هلال‌احمر داده شده تا به بهترین بندگان خدا، یعنی زائرین اربعین خدمت کنند.
وی ادامه داد: طبیعی است که از تجربیات گذشته استفاده کنیم و به آسیب ‏شناسی آنچه که در سال گذشته انجام دادیم، بپردازیم. از اتفاقات مهم در سال گذشته، افزایش مرزهای کشور است که در سال گذشته 6 مرز و امسال به 7 مرز رسید و لازم است که با استفاده از ظرفیت‌‏های استان‏ها، تشویق زائران به استفاده از مرزهایی که کمتر استفاده می‏‌شوند، بپردازیم. 
 سعید اوحدی، دستیار ویژه رئیس جمعیت هلال‌احمرنیز در دومین جلسه شورای سیاست‎گذاری اربعین حسینی با تاکید بر تفاوت اربعین امسال با سال‎های دیگر، گفت: در سال گذشته، 22 میلیون نفر در مراسم پیاده ‎روی اربعین شرکت کردند و امسال حتما به تعداد زائران اضافه می‌‏شود؛ با توجه به فرمایش سیدالشهدا (ع) که می‌فرماید، خداوند کارهای خیر را در بهترین شکل و اوج خود می‎‌خواهد، ما هم باید به بهترین شکل ممکن از زائرین سیدالشهدا (ع) میزبانی کنیم.
وی ادامه داد: در این راستا لازم است که کمیته‎‌های شورای سیاست‎گذاری مانند، کمیته‎‌های اطلاع رسانی، هماهنگی و پشتیبانی، امدادونجات، سلامت و ... تشکیل شود و شرح وظایف آن‎ها نیز برای پیشبرد بهتر کارها مشخص شود.
اوحدی افزود: برای برگزاری بهتر و باشکوه‎تر مراسم امسال، باید از تجربیات سال‎های گذشته، استفاده کنیم و در صدد رفع مشکلات اقدام کنیم.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


چهار شنبه 23 خرداد 1403 - 15:45:48