بی‌سابقه‌ترین حمله موشکی لبنان علیه اراضی اشغالی

چهار شنبه 23 خرداد 1403 - 13:37:26

کاربران فضای مجازی کلیپ ویدئویی حمله موشکی بی سابقه حزب الله لبنان را علیه عمق اراضی اشغالی منتشر کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، حزب الله لبنان در واکنش به ترور رزمندگان خود از سوی رژیم اسرائیل، بیش از ۲۰۰ موشک تا این لحظه به سمت اراضی اشغالی شلیک کرده که بزرگترین حمله از ابتدای جنگ اخیر بوده است.
حزب الله لبنان طی ساعت گذشته چند موج موشکی گسترده علیه رژیم اسرائیل راه انداخته که کل شمال فلسطین اشغالی را دربرگرفته و 32 شهرک صهیونیست نشین شاهد فعال شدن آژیرهای هشدار بوده است.
علاوه بر طبریه، عکا و صفد، شهر بندری حیفای اشغالی نیز شاهد انفجار بوده است. بلندی‌‌های کوه مرون که پایگاه نظامی مرون در آنجا قرار دارد، هدف این حمله نیز بوده است.
از شهر صفد اشغالی نیز خبر می‌رسد که در بیشتر مناطق این شهر برق قطع شده است. به گفته صهیونیست‌ها در ساعات گذشته، بیش از 200 موشک و راکت به شمال فلسطین شلیک شده است.
حزب الله لبنان اعلام کرد که سایت نظامی «رویسه القرن» را در مزارع شبعای اشغالی (متعلق به لبنان) با موشک هدف قرارده و موشک‌ها اصابت دقیقی داشته‌اند.
 حزب الله لبنان طی دومین بیانیه خود نیز اعلام کرد که سایت نظامی «الرمثا» واقع در بلندی‌های «کفرشوبا» اشغالی را با موشک هدف قرار داده است.
این حملات باعث شده است که چند آتش سوزی در شمال فلسطین از جمله در منطقه طبریه، جرموق و کاحال رخ دهد و وضعیت برای صهیونیست‌ها بدتر شود. رسانه های رژیم اسرائیل از قول ارتش این رژیم نوشتند که از ساکنان شهرک‌های صهیونیست نشین در شمال فلسطین خواسته شده است ده‌ها کیلومتر از مرز با لبنان فاصله بگیرند.

صهیونیست‌ها: بزرگترین‌ حمله موشکی بود

رسانه های رژیم اسرائیل در ادامه واکنش‌ها به عملیات تلافی جویانه و انتقامی حزب الله علیه این رژیم نوشتند حمله موشکی امروز حزب الله بزرگترین حمله از ابتدای جنگ اخیر است.
 رسانه‌های صهیونیستی با اشاره به خطرات جنگ فراگیر با مقاومت اسلامی لبنان تاکید کردند که حزب‌الله هنوز از صدها موشک‌های نقطه‌زن که در اختیار دارد، استفاده نکرده است.
این رسانه‌ها افزودند که ارتش رژیم صهیونیستی می‌داند که اگر با حزب‌الله وارد جنگ شود، این امر منجر به نابودی برخی اماکن و اصابت موشک به پایگاه‌های راهبردی این رژیم صهیونیستی می‌شود.
به نوشته این رسانه ها، حزب الله طی هشت ماه گذشته، هنوز از صدها موشک نقطه‌زن خود استفاده نکرده؛ موشک‌هایی که می‌توانند چندین تن مواد منفجره را با خود حمل کنند.
افسران ارتش رژیم صهیونیستی نیز  اعتراف کردند که حزب‌الله در تلاش است تا نقاط ضعف سیستم‌های حسگر را بیابد و برد پروازی خود را کاهش دهد تا از شناسایی و رهگیری پهپادهایی که پرتاب می‌شود، جلوگیری کند.
این خبر در حالی منتشر می شود که پیش از این نیز تحلیلگران صهیونیست با اشاره به تحولات شمال سرزمین های اشغالی و جنگ رژیم اسرائیل با حزب الله، از استیصال مقامات سیاسی و نظامی تل آویو در این جبهه جنگ خبر دادند.
طی هفته گذشته حزب الله ۱۷ موشک دقیق، ۱۳۲ موشک با مسیر دورانی و ۵۳ پهپاد روانه جبهه شمالی کرده است.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


چهار شنبه 23 خرداد 1403 - 13:36:17