قدرت پدافند هوایی حزب الله صهیونیست‌ها را نگران کرده است

سه شنبه 22 خرداد 1403 - 20:3:13
قدرت پدافند هوایی حزب الله صهیونیست‌ها را نگران کرده است

مقابله موفقیت آمیز پدافند هوایی جنبش حزب الله لبنان با هواپیماها و پهپادهای رژیم صهیونیستی موجب نگرانی مقامات ارتش این رژیم شده است که این نگرانی در رسانه های این رژیم بازتاب داشت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، به دنبال سرنگونی پهپادهای پیشرفته ارتش صهیونیستی به دست حزب‌الله، رسانه‌های عبری درباره قدرت مقاومت لبنان برای مقابله با نیروی هوایی اسرائیل ابراز نگرانی کردند. 

در همین راستا دیروز رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند، پهپاد جاسوسی هرمس 900 که ارزش آن بالغ بر 10 میلیون دلار است و یکی از پیشرفته‌‌ترین پهپادهای موجود در نیروی هوایی اسرائیل محسوب می‌شود، در آسمان لبنان سرنگون شد. این هواپیمای بدون سرنشین یکی از گران قیمت‌‌ترین هواپیماها و در عین حال یکی از پیشرفته‌‌ترین آن در ساختار ارتش اسرائیل محسوب می‌شود.

شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد، این هواپیمای بدون سرنشین یکی از گران قیمت‌‌ترین هواپیماها و در عین حال یکی از پیشرفته‌‌ترین آنها در ساختار ارتش اسرائیل محسوب می‌شود.

به اعتراف منابع اسرائیلی، این سومین باری است که حزب الله پهپاد جاسوسی اسرائیلی از این دست را در حریم هوایی لبنان سرنگون کرد در حالی که 2 فروند هرمس 450 را هم سرنگون کرده بود.

پایگاه عبری زبان کیپا هم در گزارش مفصلی در این رابطه نوشت، برای سومین بار است حزب الله 10 میلیون دلار زیان روی دست اسرائیل گذاشت.

به نوشته این رسانه، هرمس 900 که در اسرائیل کوهاف نامیده می‌شود، با یک فروند موشک زمین به هوا مورد اصابت قرار گرفت. 

همچنین فعال شدن پدافند هوایی حزب الله در دو روز اخیر شماری از جنگنده های ارتش رژیم صهیونیستی را مجبور به فرار از آسمان لبنان کرده است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید


سه شنبه 22 خرداد 1403 - 20:3:8

پربازدیدها