حمایت کشورهای عربی و اسلامی از قطعنامه آتش بس در غزه

سه شنبه 22 خرداد 1403 - 19:15:0
حمایت کشورهای عربی و اسلامی از قطعنامه آتش بس در غزه

اتحادیه عرب، سازمان همکاری های اسلامی و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس با استقبال از قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای برقراری آتش بس در نوار غزه، خواهان اجرایی شدن آن شدند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب از تصویب پیش‌نویس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای برقراری آتش‌بس در نوار غزه استقبال کرد.

ابوالغیط در حساب شخصی خود در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت شورای امنیت سازمان ملل در ارجرای مسئولیت خود بسیار تاخیر کرد و با این تاخیر، اجازه داد هزاران فلسطینی بیگناه به شهادت برسند. وی افزود که باید جلوی حملات رژیم اسرائیل فوری گرفته شود..

سازمان همکاری های اسلامی

سازمان همکاری اسلامی نیز از تصویب قطعنامه شورای امنیت که خواستار آتش بس فوری در نوار غزه، خروج کامل نظامیان رژیم اشغالگر اسرائیل از این منطقه، بازگشت تمام آوارگان فلسطینی به محله های خود در سراسر نوار غزه و ورود کمک های بشردوستانه به این منطقه است، استقبال کرد.

این سازمان در بیانیه‌ خود تصویب این قطعنامه را گامی مهم در جهت پذیرش مسئولیت‌های جامعه بین‌الملل برای متوقف کردن جنایت نسل‌کشی هشت ماهه اشغالگران دانست و خواستار تلاش‌های هماهنگ و مسئولیت‌ پذیر به منظور اطمینان از شروع فوری اجرای این قطعنامه شد.

عمان

وزارت خارجه عمان با صدور بیانیه قطعنامه شورای امنیت برای برقراری آتش بس جامع و دائمی در نوار غزه استقبال کرد و از همه طرف ها خواست بدون تاخیر اقدامات جدی برای اجرایی شدن این قطعنامه انجام دهند.

وزارت امور خارجه عمان همچنین از تلاش‌ها برای تصویب پیش‌نویس این قطعنامه قدردانی کرد و از جامعه بین‌المللی خواست تا رژیم اسرائیل را ملزم به فرار نکردن از مسئولیت خود و تمکین به خواسته های بین المللی در خصوص توقف حملات وحشیانه به نوار غزه کند.

عمان توقف حملات وحشیانه رژیم اسرائیل به نوار غزه را برای ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی به پایتختی قدس و حمایت از صلح و ثبات در منطقه ضروری دانست.

کویت

وزارت امور خارجه کویت نیز از تصویب قطعنامه شورای امنیت که بر لزوم برقراری آتش بس کامل در نوار غزه و خروج نظامیان رژیم اشغالگر اسرائیل از آن، بازگشت آوارگان فلسطینی به خانه های خود و حصول اطمینان از ورود کمک های بشردوستانه به نوار غزه تاکید دارد، استقبال کرد.

کویت تصویب این قطعنامه را گامی مهم و محوری در جهت توقف حملات رژیم اسرائیل به نوار غزه و فلسطینیان دانست و از جامعه جهانی خواست که مسئولیت های خود را به منظور اطمینان از اجرای مفاد این قطعنامه بر عهده بگیرد.

عربستان

همچنین عربستان سعودی از تصویب قطعنامه آتش‌بس فوری در نوار غزه، مبادله اسیران و بازگشت به مذاکرات سیاسی برای یافتن راه‌حل‌های پایدار بحران در نوار غزه که به درد و رنج انسانی ساکنان آن پایان می دهد،‌ استقبال کرد.

وزارت خارجه عربستان با تاکید بر اهمیت تعهد همه طرف‌های بحران برای پایان دادن به جنگ طولانی مدت علیه نوار غزه، بر حمایت کامل خود از همه تلاش‌های بین‌المللی برای دستیابی به آتش‌بس پایدار و حل و فصل مساله فلسطین مطابق با قطعنامه‌های بین‌المللی که به ثبات منطقه و تحقق صلح و امنیت بین المللی کمک می کند، تاکید کرد.

اردن

وزارت خارجه و امور مهاجران اردن نیز از تصویب این قطعنامه استقبال و بر مخالفت با تلاش ها برای تحمیل تغییرات جمعیتی یا جغرافیایی در نوار غزه و تعهد به راه‌حل تشکیل کشور فلسطین به عنوان راهی برای دستیابی به صلح تاکید کرد.

مصر

وزارت خارجه مصر نیز از تصمیم شورای امنیت سازمان ملل متحد برای حمایت از توافق جهت دستیابی به آتش بس جامع و دائمی در نوار غزه استقبال کرد.

بیانیه وزارت امور خارجه مصر از رژیم اسرائیل خواست تا به تعهدات خود مطابق با مفاد حقوق بین الملل عمل و جنگ علیه نوار غزه متوقف کند. مصر از رژیم اسرائیل و جنبش حماس خواست تا هر چه زودتر اقدام های جدی در جهت اجرای این توافق بردارند و بدون تاخیر یا قید و شرط، اجرای مفاد آن را آغاز کنند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید


سه شنبه 22 خرداد 1403 - 18:59:10