پیامدهای عملیات مشترک مقاومت اسلامی در عراق و یمن

شنبه 19 خرداد 1403 - 17:0:0
پیامدهای عملیات مشترک مقاومت اسلامی در عراق و یمن

سمیر ایوب، کارشناس مسائل سیاسی، در گفت و گو با برنامه «فلسطین الصمود» از شبکه الکوثر با اشاره به قدرت مقاومت در سایه وحدت جبهه های آن اظهار داشت: عملیات مشترک مقاومت اسلامی در یمن و عراق در بمباران بندر حیفا حائز اهمیت است و پیامدهایی در پی دارد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، سمیر ایوب، کارشناس مسائل سیاسی، در گفت و گو با برنامه «فلسطین الصمود» از شبکه الکوثر گفت: با هماهنگی و سازماندهی عملیات جبهه های مقاومت پشتیبان فلسطین اشغالی،  به استراتژی رژیم صهیونیستی که هشتاد سال پیش بر اساس آن بود، ضربه ای مهلک خواهد خورد. این عملیات «طوفان الاقصی» بود که معادلات نبرد را تعیین کرد و در همه جبهه‌های مقاومت در این نبرد بی‌نظیر بود. طوفان الاقصی از هفتم مهرماه در پی جنایات اسرائیل در نوار غزه آغاز شد، روز بعد یعنی هشتم مهرماه شاهد بودیم که چگونه جبهه‌های پشتیبان مقاومت شروع به عملیات های متعدد کردند و به قتل عام در غزه پاسخ دادند. تنها در زمان  آتش‌بس از هجوم بازایستادند.

ویافزود: جبهه یمن که در حال ضربه به رژیم صهیونیستی در بنادر جنوبی به عملیات های کوچک نظامی قانع نشد و بارها اعلام کرد این عملیات مراحل راهبردی دارد. همبستگی مقاومت عراق با نیروهای یمنی در سواحل مدیترانه بر قدرت مقاومت اسلامی افزود و به آن استحکام بیشتری بخشید.

میهمان برنامه تصریح کرد: دشمن با تحریم هایی که برای تحت فشار قرار دادن آنها و جلوگیری از حمایت از غزه از سوی اتحادیه اروپا بر لبنان، سوریه، عراق و یمن اعمال شده بود، روی ار پا درآمدن جبهه های پشتیبان فلسطین شرط بندی کرده بود. اما کار به جایی نبرد.

وی افزود: اگر جبهه های مقاومت شعله ور شود، دشمن صهیونیستی را منحرف می کند و بینی گنبد آهنین را به خاک می مالد. و این نشان دهنده قدرت در همبستگی، هماهنگی و یکپارچگی این جبهه هاست و این پیامی است برای همه کشورها و ملت های عربی که قدرت در وحدت و موضع ثابت آنان در حمایت از فلسطین مظلوم نهفته است.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


شنبه 19 خرداد 1403 - 15:24:31