لحظه به لحظه با دویست و چهل و ششمین روز جنایت اسرائیل در غزه

شنبه 19 خرداد 1403 - 13:0:0
لحظه به لحظه با دویست و چهل و ششمین روز جنایت اسرائیل در غزه

حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری برای 246مین روز ادامه دارد. جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بامداد امروز خانه‌ای را در محله شیخ رضوان در شمال شهر غزه بمباران کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، رژیم صهیونیستی بامداد امروز (شنبه) در دویست وچهل و ششمین روز حملات جنایتکارانه خود به غزه و کرانه باختری، در جنایتی دیگر با بمباران یک منزل مسکونی در شمال شهر غزه 18 فلسطینی را شهید و یا مجروح کرد.

بنابر این گزارش، در این حمله 4 فلسطینی به شهادت رسیده و 14 نفر هم زخمی شدند. دست کم 8 نفر از شهدا و مجروحان کودک هستند.

در همین حال دفتر اطلاع رسانی دولت غزه دیروز جمعه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی از زمان آغاز جنگ در منطقه غزه بیش از ۱۵۵۱۷ کودک فلسطینی را به شهادت رسانده است.

در نتیجه این جنگ، بیش از ۱۷ هزار کودک فلسطینی یکی از والدین یا هر دوی آنها را از دست داده‌اند.

این بیانیه تاکید کرده است که ۳۵۰۰ کودک فلسطینی به علت سوء‌تغذیه یا کمبود منابع غذایی ناشی از جنگ با مرگ دست و پنجه نرم می‌کنند. تاکنون ده‌ها کودک فلسطینی در نتیجه سوء تغذیه و خشکی بدن جان خود را از دست داده‌اند.

براساس آخرین آمار وزارت بهداشت فلسطین در غزه که دیروز (جمعه) اعلام شد، آمار شهدای غزه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (15 مهر ماه 1402) و همزمان با آغاز عملیات طوفان الاقصی به ۳۶ هزار و ۷۳۱ نفر و آمار مجروحان به ۸۳ هزار و ۵۳۰ نفر افزایش یافته است.

از سوی دیگر به دنبال تلاش میانجیگران برای برقراری آتش بس، محمد الهندی معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین با بیان این که هیاتی به دوحه قطر اعزام شده است، تصریح کرد که پیشنهاد آمریکا درباره آتش‌بس مبهم است و ما خواهان موضعی روشن و بدون ابهام هستیم.

الهندی در ادامه در باره سفر هیأتی از این جنبش به دوحه گفت: شنبه (امروز) در دوحه خواهیم بود تا تلاش‌ها را برای دستیابی به توافق درباره آتش‌بس ادامه دهیم.

وی در عین حال افزود که دولت آمریکا در هدف کلی رژیم صهیونیستی در جنگ علیه باریکه غزه یعنی ریشه‌کنی مقاومت همدست و شریک این رژیم است.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


شنبه 19 خرداد 1403 - 11:38:4