لحطه به لحظه با دویست و چهل و پنجمین روز جنایت اسرائیل در غزه

جمعه 18 خرداد 1403 - 15:0:0
لحطه به لحظه با دویست و چهل و پنجمین روز جنایت اسرائیل در غزه

شهادت و مجروح شدن شمار زیادی از شهروندان غیر نظامی دستاورئ تحولات 245مین روز جنگ غزه است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، ارتش رژیم صهیونیستی در 245مین روز پیاپی از حمله به باریکه غزه، بخش‌های مختلفی از این منطقه به خصوص در مرکز و جنوب را هدف حملات جنگنده‌های خود قرار داده و شمار زیادی از شهروندان عادی را به شهادت رسانده یا مجروح کرده است.

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در غزه اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی پس از حمله هوایی به اردوگاه النصیرات، به منظور ایجاد هرج و مرج و تشدید بحران انسانی و جلوگیری از خدمات‌رسانی شهرداری به شهروندان و آوارگان، "ایاد المغازی"، شهردار این اردوگاه را ترور کرد.

در سطوح میدانی، مقاومت فلسطین به عملیات‌های گسترده خود علیه نظامیان رژیم صهیونیستی، برای هشتمین ماه پیاپی ادامه می‌دهد. گردان‌های القسام از اجرای چند عملیات از جمله نفوذ به داخل خطوط مقدم در آن سوی دیوار حائل و حمله به مقر فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی در شهر رفح ولقع در جنوب غزه خبر داد. رژیم اشغالگر هلاکت یکی از نظامیان خود را در این عملیات تأیید کرده است.

در سطوح سیاسی، میانجی‌گران همچنان در حال تلاش برای از سرگیری مذاکرات آتش‌بس در غزه هستند؛ قاهره از فرماندهان جنبش حماس برای سفر به مصر دعوت کرده است این در حالی است که این جنبش اعلام کرده که متن طرح آتش‌بس – که از طریق میانجی‌ها به دست آورده است – با آنچه که "جو بایدن" رئیس‌جمهوری آمریکا جمعه گذشته اعلام کرده است، همخوانی ندارد.

دیروز پنج‌شنبه "ماجد الانصاری" سخنگوی وزارت امور خارجه قطر اعلام کرد که حماس تاکنون پاسخی درباره طرح اخیر آتش‌بس در غزه و مبادله اسرا، به میانجی‌ها نداده است. به گفته وی، حماس هنوز در حال بررسی این طرح است.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


جمعه 18 خرداد 1403 - 10:26:12