مقاومت و فلسطین در اندیشه امام خمینی (ره)

سه شنبه 15 خرداد 1403 - 21:45:0

شیخ غازی حنینه رئیس هیئت امنای مجمع علمای مسلمان لبنان به مناسبت سی و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) درباره مقاومت و فلسطین در اندیشه امام راحل سخن گفت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، این روحانی اهل سنت لبنانی در ویژه برنامه شبکه الکوثر به نام «امام عارف» که به مناسبت سی و پنجمین سالگرد رحلت امام خمینی(ره) روی آنتن این شبکه رفت، گفت: امام خمینی (ره) از روز جهانی ایران یا روز جهانی عربی سخن نگفت بلکه از روز جهانی قدس سخن گفت و اکنون می بینیم که کل جهان از قدس و فلسطین سخن می گوید. اندیشه امام خمینی (ره) 45 سال جلوتر از زمان خودش بود و امام راحل مانند فردی بود که از دوره صدر اسلام آمده است تا تاثیر مبارکی بر مستضعفان و آزادگان جهان بگذارد.

شیخ غازی حنینه افزود: ما بر اساس دیدگاه درست و ثابت و مستحکم امام خمینی (ره) تربیت شدیم که ندای حق طلبی سر داد و از هیچ کس جز خدا نترسید. ما اکنون تاثیر این دیدگاه را در مواضع ملت فلسطین در غزه و کل فلسطین و ملت های محور مقاومت از یمن گرفته تا لبنان و سوریه و عراق شاهد هستیم. بنابراین می گوییم محور مقاومت به شکل امروزی خود تحقق همان شعار ارتش 20 میلیونی برای آزادی قدس است که امام خمینی (ره) از آن سخن گفت.

این روحانی اهل سنت لبنانی تاکید کرد: ما در راه و خط و اندیشه و مواضع امام خمینی (ره) پیش می رویم تا سراسر فلسطین از مدیترانه تا رود اردن آزاد شود.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید


سه شنبه 15 خرداد 1403 - 21:21:44