روحانی اهل سنت: امام خمینی(ره) احیاگر اسلام در دوره معاصر بود

سه شنبه 15 خرداد 1403 - 20:45:0

شیخ محمد الزعبی پژوهشگر و مبلغ اسلامی اهل سنت، امام خمینی (ره) را احیاگر اسلام در دوره معاصر توصیف کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، این روحانی اهل سنت لبنانی در ویژه برنامه شبکه الکوثر به نام «امام عارف» که به مناسبت سی و پنجمین سالگرد رحلت امام خمینی(ره) روی آنتن این شبکه رفت، درباره شخصیت منحصر به فرد امام راحل سخن گفت.

الزعبی گفت: امام خمینی (ره) اسلام را در دوره معاصر طبق مفاهیم و ارزش ها احیا کرد. تا پیش از این، بسیاری از جنبش های اسلام گرا فقط از برپایی کشور اسلامی سخن می گفتند ولی دعوت به اسلام عمدتا حالت احساسی و عاطفی داشت.

وی افزود: همه جنبش های اسلامی که وجود داشتند، رفتاری هیجانی بروز می دادند و رویای حاکمیت اسلام و کشور اسلامی، رویایی دور از دسترس بود. اما با قیام امام خمینی (ره) اسلام به یک واقعیت موجود تبدیل شد و از شرایط ایده آل و دور از واقعیت که در دلها و عواطف وجود داشت، وارد زندگی واقعی شد.

این روحانی لبنانی که از منادیان وحدت اسلامی است ادامه داد: امام خمینی (ره) با درک عمیق خود از قرآن و انسان و تاریخ بشریت، متوجه شد که کشمکش واقعی انسان بر مبنای عدالت و ظلم است. او ابداع کننده اصطلاح قرآنی «مستضعفین و مستکبرین» بود. هر انسانی باید در برابر استکبار بایستد و مستضعفین باید در برابر مستکبرین متحد شوند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید


سه شنبه 15 خرداد 1403 - 20:40:4