سید حسن نصرالله: اسرائیل در بدترین شرایط است

شنبه 12 خرداد 1403 - 8:30:59
سید حسن نصرالله:  اسرائیل در بدترین شرایط است

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد جبهه لبنان جبهه‌ای قوی است که رژیم اشغالگر اسرائیل را تحت فشار قرار داده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از المنار، سید حسن نصر الله دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم بزرگداشت شیخ «علی کورانی» پژوهشگر، محقق و نویسنده و مجاهد لبنانی و مدیر مرکز تحقیقات  «المعجم الفقهی» اظهار داشت: نبرد کنونی با رژیم صهیونیستی به معنای نبرد برای آینده، ثروت و حاکمیت لبنان است.
وی افزود: جبهه لبنان جبهه‌ای قوی است که اسرائیل را تحت فشار قرار داده است. در چند روز اخیر، نتانیاهو و وزیر جنگ و رئیس ستاد ارتش رژیم اشغالگر مجبور شدند به مناطق شمالی فلسطین اشغالی بیایند تا به شهرک نشینان بگویند رزمندگان مقاومت لبنان چندین کیلومتر با آنها فاصله دارند، اما مقاومت سریع به این ادعا پاسخ دادند تا اعلام کنند که همچنان در مرزها حضور فعال دارند.
دبیرکل حزب الله در بخش دیگری از سخنانش گفت: بستر اجتماعی مقاومت همچنان حاضر، صبور و صادق است و به برکت آگاهی، فرهنگ، ایمان و اخلاص آن پیروزی‌های سال ۲۰۰۰ و ۲۰۰۶ اتفاق افتاد و امروز هم در جبهه جنوبی لبنان این پشتیبانی با قدرت وجود دارد. در لبنان برخی‌ها مغلطه می‌کنند و ادعا دارند که ملت لبنان با نبرد کنونی علیه دشمن صهیونیستی موافق نیستند ولی این ادعای صحیحی نیست.
نصرالله همچنین تأکید کرد: هر طرفی در لبنان باید قبل از سخن گفتن به نیایت از ملت لبنان و مواضع آن، از جایگاه و اندازه خود آگاه باشد. برخی‌ها ادعا می کنند که حزب الله پرونده ریاست جمهوری لبنان را به نبرد غزه و جبهه جنوبی لبنان مرتبط ساخته است، در حالی که این مغلطه است و صحت ندارد. عامل اصلی معطل ماندن انتخابات ریاست جمهوری لبنان، اختلافات داخلی و وتوهای خارجی است. ما کلیه مداخلات و وتوهای خارجی مرتبط با پرونده ریاست جمهوری لبنان را محکوم می کنیم.
وی تصریح کرد: نتایج نبرد جنوب بزرگتر و بالاتر از هر دستاورد داخلی است و ما به هیچ عنوان در پی پیچیده کردن امور نیستیم. ما به شدت تمایل و اصرار داریم که پرونده های داخلی لبنان سرانجام خوب و مطلوبی داشته باشند. ما خواهان گفتگو هستیم و به طور هزمان در جبهه پشتیانی از غزه هم مسئولیت خود را به عهده می‌گیریم.
سید حسن نصرالله در پایان سخنانش با طرح این تهدید که «چه در انتظار نظامیان دشمن خواهد بود اگر خیال تجاوز به مناطق داخلی لبنان را داشته باشند»، گفت: شیخ علی کورانی یقین راسخ داشت که مقاومت پیروز و فلسطین آزاد خواهد شد و ما به زمانی خواهیم رسید که رژیم نازیستی صهیونیستی وجود نخواهد داشت.
وی افزود:  جبهه مقاومت افق روشنی پیش روی خود دارد و از هر زمان دیگری قویتر است، حال اینکه دشمن در بدترین حال خود در ۷۵ سال گذشته قرار دارد و در این خصوص فقط مسأله وقت و ثبات مطرح است. تاریخ اکنون با سلاح مجاهدان مقاومت در فلسطین، عراق، سوریه و یمن رقم زده می‌شود.
سید مقاومت گفت:  وظیفه اعتقادی، شرعی، فقهی، اخلاقی و انسانی ماست که تمام تلاش خود را برای ریشه‌کن کردن غده سرطانی اسرائیل از منطقه به کار بگیریم.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


شنبه 12 خرداد 1403 - 8:30:53