برگزاری همایش بین‌المللی خانواده مقاوم در شهر قم

چهار شنبه 9 خرداد 1403 - 10:14:45
برگزاری همایش بین‌المللی خانواده مقاوم در شهر قم

همایش بین‌المللی خانواده مقاوم روز پنج شنبه ۱۰ خرداد در مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در شهر قم برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا زیبایی نژاد، رئیس پژوهشکده زن و خانواده گفت: روز اول همایش بین‌المللی خانواده مقاوم؛ چالش های اخلاقی در جهان متحول در تاریخ ۳۰ اردیبهشت در شهر تهران برگزار شد. روز دوم این همایش در روز پنج شنبه ۱۰ خرداد در ساعت هشت صبح در سالن اجتماعی آیت الله شرعی در مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران، برگزار خواهد شد.
زیبایی نژاد اظهارداشت: این همایش در روز دوم خود با برگزاری پنل های گوناگون با حضور کارشناسان مختلف، همراه است و برنامه های این همایش تا ساعت ۱۴:۳۰ همان روز ادامه خواهد داشت.
رئیس پژوهشکده زن و خانواده افزود: پنل های روز دوم همایش بین‌المللی خانواده مقاوم؛ چالش های اخلاقی در جهان متحول با موضوعاتی همچون فقه و حقوق، اندیشه های بنیادین، اندیشه های معاصر، تربیت و اخلاق، تاریخ و تمدن است. این پنل ها تا پیش از ظهر روز پنج شنبه ۱۰ خرداد، ادامه خواهد داشت. ارائه گزارش توسط دبیر علمی همایش و سخنرانی آیت الله اعرافی از جمله برنامه های روز دوم همایش است. همچنین در این روز از آثار همایش در قالب چندین جلد از جمله چقکیده مقالات و مقالات پذیرفته شده، رونمایی می شود.
وی خاطرنشان کرد: پژوهشکده زن و خانواده در سال ۱۳۷۷ شمسی تاسیس شد و این پژوهشکده در چند زمینه به صورت اساسی، کار می کند. کتابخانه پژوهشکده، غنی ترین کتابخانه تخصصی در حوزه زن و خانواده در کشور است و این کتابخانه حدود ۱۳ هزار جلد کتاب را در خود جای داده است. پژوهشکده به تربیت پژوهشگران اشتغال دارد و سرفصل های رشته مطالعات زنان در دانشگاه ادیان و مذاهب توسط این پژوهشکده به نگارش درآمد.
زهرا شریف دبیر اجرایی همایش بین‌المللی خانواده مقاوم نیز گفت: ۲۶ مقاله از اعضای از اعضای هیئت علمی پژوهشکده زن و خانواده به دبیرخانه این همایش رسید. همچنین ۳۰ مقاله توسط پژوهشگران بین المللی به زبان های عربی و انگلیس برای این همایش به نگارش درآمد که در نهایت چکیده حدود ۲۰۰ مقاله به دبیرخانه همایش رسید.
وی افزود:  برای این همایش حدود ۵۰ پیش نشست از جمله ۱۵ پیش نشست بین المللی، برگزار شد و نهادهایی دانشگاهی و حوزوی همچون دانشگاه تهران و دانشگاه علامه طباطبایی و نیز حوزه های علمیه برادران و حوزه های علمیه خواهران و سازمان تبلیغات اسلامی در برگزاری همایش مشارکت داشتند.
وی خاطرنشان کرد: توزیع جغرافیایی پیش نشست های همایش بین‌المللی خانواده مقاوم؛ چالش های اخلاقی در جهان متحول به گونه ای بود که این پیش نشست ها در شهرهای مختلف ایران از جمله قم، تهران و مشهد و نیز کشور لبنان، برگزار شد. خانواده گرایان بسیاری در جهان با دغدغه خانواده، وجود دارند. پروژه ای با عنوان تجربه نگاری با ۱۵ تجربه نگار شروع کردیم که این تجربه نگاران به سمت ثبت تجربه خانواده های موفق و تجربه های موفق و منفی در این حوزه رفتند.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


چهار شنبه 9 خرداد 1403 - 10:14:40