نگاهی به تحولات دویست و سی و ششمین روز طوفان‌الاقصی

چهار شنبه 9 خرداد 1403 - 9:28:29
نگاهی به تحولات دویست و سی و ششمین روز  طوفان‌الاقصی

۲۳۶ روز از جنگ غزه می‌گذرد و ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی این روزها بی‌توجه به تمامی محکومیت‌های جهانی زنان و کودکان رفح را در تیررس حملات خود قرار داده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  با گذشت  بیش از 19 ماه  از جنگ در غزه، شهر رفح در کانون حملات جنایتکارانه اشغالگران قرار دارد، شهری که مملو از جمعیت آوارگان است و پیش از این بسیاری از کشورها در خصوص جاری شدن جوی خون در صورت یورش به این شهر هشدار داده بودند.
اشتهای سیری‌ناپذیر ارتش اشغالگر برای کشتار زنان و کودکان در غزه در حالی است که مقامات آمریکا علی‌رغم خشم جهانی، حاضر به کمترین محکومیتی نسبت به کشتار اردوگاه رفح نشده‌ و صرفاً ابراز نگرانی کرده‌اند، فراتر از آن جمهوری‌خواهان حتی ارتش صهیونیستی را به جنایت بیشتر تشویق می‌کنند.
در حوزه تحولات سیاسی نیز وب‌سایت عبری والا گزارش داده است که رژیم اسرائیل روز دوشنبه یک بسته پیشنهادی رسمی به قطر، مصر و آمریکا برای توافق با حماس داده است، هرچند حماس روز گذشته اعلام کرد که پس از کشتار رفح، حاضر به مذاکره (غیرمستقیم) با اسرائیل نیست.

مهمترین تحولات فلسطین در 24 ساعت گذشته به شرح ذیل است:

 اینترنت رفح به‌طور کامل قطع شد

منابع فلسطینی اعلام کردند که رژیم صهیونیستی همزمان با تشدید حملات خود در شهر رفح، اینترنت و دیگر وسایل ارتباطی را در این شهر به‌طور کامل قطع کرده است.

 46096 شهید و مفقود؛ آخرین آمار جنایت صهیونیست‌ها در غزه

دفتر اطلاع‌رسانی دولت حماس در غزه اواخر شامگاه گذشته اعلام کرد که از ابتدای جنگ 46096 نفر شهید و مفقود و 81136 نفر نیز مجروح شده‌اند، طی این مدت نیز 3222 مورد جنایت علیه غیرنظامیان رخ داده است. از میان این افراد نیز 71 درصد زن و کودک هستند که 25499 نفر را شامل می‌شود.
رژیم اشغالگر اسرائیل طی 235 روز گذشته 77 هزار تن انواع بمب و موشک و گلوله توپخانه بر سر مردم غزه ریخته است که طبق برآوردهای اولیه این تهاجم تاکنون 33 میلیارد دلار خسارت مالی به‌جا گذاشته است.

سنتکام: یمنی‌ها یک کشتی را در دریای سرخ هدف قرار دادند

ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) امروز (چهارشنبه) از هدف قرار گرفتن یک کشتی در دریای سرخ توسط نیروهای مسلح یمن خبر داد.سنتکام در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: حوثی‌ها (انصارالله یمن) صبح سه‌شنبه پنج موشک بالستیک ضد کشتی به سمت دریای سرخ پرتاب کردند.
طبق گزارش شبکه الجزیره، ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا درباره جزئیات این حمله گزارش داد: یک کشتی باری یونانی در این حمله مورد اصابت سه موشک قرار گرفت اما به حرکتش ادامه داد.

مکزیک هم به شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی می‌پیوندد

دیوان دادگستری بین‌المللی اعلام کرد مکزیک طی درخواستی خواهان پیوستن به شکایت آفریقای جنوبی علیه نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه شده است. این نهاد که بالاترین نهاد قضایی سازمان ملل است در بیانیه‌ای اعلام کرد مکزیک خواهان پیوستن به دادخواست آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی درباره نقض توافقنامه منع جنایت نسل‌کشی شده است.
مکزیک با استناد به ماده ۶۳ اساسنامه دیوان بین‌المللی دادگستری که به کشورهای دیگر این حق را می‌دهد برای اظهارنظر و تفسیر توافقنامه مذکور مداخله کنند، درخواست مذکور را ارائه کرده است.
پایان دسامبر ۲۰۲۳ آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی به اتهام نقض توافقنامه منع جنایت نسل‌کشی به دیوان بین‌المللی دادگستری شکایت کرد. سپس تعدادی از کشورها از جمله ترکیه، کلمبیا و نیکاراگوئه خواهان الحاق به ابن پرونده شدند.

 هرج‌ومرج در کابینه نتانیاهو

شبکه فلسطینی الهدهد در گزارشی گفت که با ادامه جنگ در غزه، هرج‌ومرج و تنش در دولت بنیامین نتانیاهو نیز شدت یافته است و نخست‌وزیر اسرائیل دیگر توانایی اداره امور داخل کابینه را ندارد.

 حمله توپخانه‌ای حزب‌الله به تجمع نظامیان اسرائیلی

مقاومت اسلامی لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که رزمندگان حزب‌الله پس از رصد دقیق تحرکات نظامیان اشغالگر در منطقه مرزی «بیاض بلیدا» در ساعت 11 شب به‌وقت محلی، آن‌ها را با گلوله‌های توپخانه به‌طور دقیق مورد اصابت قرار دادند.

 کارشناس صهیونیست: اسرائیل در نوار غزه سردرگم است

سرتیپ احتیاط عاموس گلعاد رئیس سابق شعبه سیاست‌گذاری وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در گفتگویی با رادیو اف‌ام103 اعتراف کرد: بزرگترین مشکل ارتش اسرائیل آن است که نمی‌داند دقیقاً در غزه چه هدفی دارد.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


چهار شنبه 9 خرداد 1403 - 9:27:33