برپایی همایش تبیین ابعاد شخصیتی شهید رئیسی در لاهور

سه شنبه 8 خرداد 1403 - 17:31:8
برپایی همایش تبیین ابعاد شخصیتی شهید رئیسی در لاهور

همایش گرامیداشت شهدای خدمت و تبیین ابعاد شخصیتی شهید رئیسی و شهید حسین امیرعبداللهیان به میزبانی خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در «لاهور» و با حضور شخصیت‌های سیاسی، مذهبی، فرهنگی و حقوقی پاکستان برگزار شد.

 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در این مراسم شخصیت‌های برجسته‌ای از جمله ریاست کانون وکلای دیوان عالی پاکستان، حزب جماعت اسلامی، سازمان امامیه، حزب مسلم لیگ نواز، جمعیت علمای پاکستان، ریاست آکادمی قرآن و اهل بیت در لاهور، جمعی از اساتید دانشگاهی و نخبگان دینی ایالت پنجاب حضور یافتند.

اصغر مسعودی وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در لاهور، ضمن تجلیل از شخصیت آیت الله رئیسی و نقش ایشان در ارتقای وحدت اسلامی، اظهار داشت: به گفته شهید جمهور، وحدت ایران و پاکستان ناگسستنی است و هیچ قدرتی نمی‌تواند بین این دو کشور برادر جدایی بیندازد. دل‌های ما برای همیشه کنار یکدیگرند و ما بعد از حادثه تلخ از دست دادن رئیس جمهور پرتلاش و با کفایت، با تمام وجود این همدلی را حس کردیم.

مسعودی در ادامه گفت: امروز قدرت‌های استکباری شریک نسل کشی مردم غزه به دست اسرائیل پلید است و این قدرت‌ها در باتلاق غزه درمانده‌اند. امروز نه تنها قلب جهان اسلام برای غزه می‌تپد که همه انسان‌های باوجدان و دانشجویان دانشگاه‌های جهان حامی غزه شده‌اند.

اصغر مقاری معاون سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در لاهور نیز گفت: در ملاقات‌هایی که آیت الله رئیسی با رهبران کشورهای اسلامی داشتند، هنگامی که موضوع فلسطین مطرح می‌شد، ایشان با حرارت و جسارت خاصی مساله فلسطین را بیان و به شدت از عملکرد برخی دولت‌ها انتقاد می‌کردند. به نحوی که سایرین حاضر در جلسه از تحولاتی که ممکن بود در پی این انتقادات رخ دهد، نگران می‌شدند.

وی افزود: دکتر رئیسی با شجاعت به روسای برخی دولت‌های اسلامی می‌گفتند که حرف‌های زیبا و شعاری کافی نیست و حرف باید با عمل همراه باشد. نمی‌توان از حمایت از فلسطین سخن گفت و در عین حال روابط اقتصادی و تجاری با رژیم ناپاک اسرائیل را حفظ کرد.

احمد اویس حقوقدان و وکیل برجسته پاکستان گفت: شهادت آیت الله رئیسی و یاران وفادارش، تمامی مسلمانان جهان را در غم و اندوهی عمیق فرو برد و امت اسلامی را با شرایط دشواری مواجه ساخت. اما اگر به تاریخ اسلام بنگریم، درمی‌یابیم که شهادت در راه خدا، همواره عامل رشد و توسعه این دین بزرگ بوده است. قطعا شهادت آیت الله رئیسی، موجب اتحاد بیشتر امت اسلامی و در نهایت، شکوفایی و رشد جهان اسلام خواهد شد.

حسن عارف رئیس سازمان دانشجویان امامیه گفت: امیرالمومنین امام علی (ع) فرموده‌اند که بندگان صالح خداوند با ذکر خیر عموم مردم شناخته می‌شوند. اکنون می‌بینیم که مسلمانان جهان با نیکی و احترام از آیت الله رئیسی یاد می‌کنند. ما شهادت آیت الله رئیسی و دکتر امیر عبداللهیان را علاوه بر مردم ایران، به مردم فلسطین نیز تسلیت می‌گوییم، زیرا مظلومان فلسطین در این حادثه، بهترین حامیان خود را از دست داده‌اند.

ملازم حسین بخاری از اساتید دانشگاهی در شهر لاهور نیز اظهار داشت: بی‌تردید، شهادت آیت الله رئیسی و همراهانش بسیار تأسف‌برانگیز است، اما در ‌گذشته نیز دیده‌ایم که نظام جمهوری اسلامی ایران به افراد تکیه ندارد و شهادت این بزرگواران، اختلالی در این نظام ایجاد نخواهد کرد.

فرید احمد پراچه نایب رئیس حزب جماعت اسلامی پاکستان نیز گفت: آیت الله رئیسی و یاران گرانقدرش، به واسطه خدمات برجسته، دانش فراوان، مسیر پرفروغی که انتخاب کرده بودند و فداکاری‌هایی که برای مردم انجام دادند، در دل‌های مردمان جاودانه خواهند ماند.

وی افزود: حزب جماعت اسلامی و مردم پاکستان در این مصیبت بزرگ، در کنار مردم ایران ایستاده‌اند و در غم از دست دادن رهبری که برای اتحاد جهان اسلام تلاش می‌کرد، شریک و همدرد هستند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید


سه شنبه 8 خرداد 1403 - 17:30:58

دسته بندی :