گاردین گزارش داد:

شوک جهانی از جنایت در رفح

سه شنبه 8 خرداد 1403 - 16:35:9
شوک جهانی از جنایت در رفح

روزنامه گاردین با اشاره به شهادت 45 فلسطینی که بسیاری از آنها زن و کودک بودند در حمله جدید رژیم صهیونیستی به یک اردوگاه در رفح، اعلام کرد این حمله محکومیت بین‌المللی را برانگیخت و جهان را در شوک فرو برد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، این روزنامه انگلیسی نوشت: حمله هوایی اسرائیل که باعث آتش سوزی در چادرهای آوارگان فلسطینی در رفح شد، بر اساس آنچه که پزشکان اعلام کرده اند باعث جان باختن 45 نفر شده است. انتشار  تصاویری از اجساد کودکانی که بدنشان تکه تکه شده است محکومیت رهبران جهان را برانگیخت و مذاکرات آتش بس را به خطر انداخت. 

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد حدود نیمی از افرادی که کشته شده اند، زن، کودک و افراد مسن بودند. همزمان با ادامه جستجو برای یافتن افراد قربانی و آمادگی خانواده های عزادار برای تدفین عزیزان خود، کودکان روز دوشنبه پابرهنه در اطراف خرابه‌ هایی که هنوز دود از آنها بلند می شد، سرگردان بودند.

گاردین افزود: این حمله که یکی از مرگبارترین حوادث منحصر به فرد در جنگ هشت ماهه در غزه بود، تنها دو روز بعد از دستور دیوان بین المللی دادگستری در لاهه به رژیم اسرائیل برای توقف فوری عملیات خود در رفح اتفاق افتاد.

بیش از 85 درصد از جمعیت فلسطینی که در منطقه مورد حمله پناه گرفته بودند از جنگ در سایر مناطق غزه فرار کرده بودند و از زمان آغاز عملیات زمینی اسرائیل در رفح در 6 می (۱۷ اردیبهشت) یک میلیون نفر بار دیگر با آوارگی اجباری مواجه شده اند. نیروی زمینی اسرائیل تاکنون حومه جنوبی و شرقی رفح را به جای مرکز پرازدحام آن هدف قرار داده است.

گاردین افزود: محکومیت جنگ غزه در سطح بین المللی همزمان با افزایش شمار تلفات و بحران انسانی در غزه افزایش یافته، اما مقامات اسرائیلی بارها مدعی شدند که حمله زمینی به رفح که به ادعای آنها رهبری حماس و چهار گردان از جنگجویان حماس در آن مستقر هستند، برای دستیابی به «پیروزی کامل» ضروری است.

این رسانه با اشاره به فشار بسیاری از کشورها بر رژیم صهیونیستی برای پیروی از دستور دیوان بین المللی دادگستری نوشت: قطر، به عنوان میانجی کلیدی بین (رژیم) اسرائیل و حماس در تلاش برای تضمین آتش‌بس و آزادی اسرای صهیونیستی، هشدار داد که تلفات رفح، مذاکرات طولانی را پیچیده تر می‌کند.

گاردین با استناد بر گزارش روزنامه صهیونیستی هاآرتص در اواخر روز دوشنبه نوشت حماس قصد دارد از مذاکرات پیشنهادی، در اعتراض به آنچه که رهبران ارشد این گروه «قتل عام» توصیف کرده اند، خارج شود.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید


سه شنبه 8 خرداد 1403 - 16:34:44