کارشناس سوری: رای ضد صهیونیستی دیوان لاهه زمانی ارزش دارد که اجرا شود

دو شنبه 7 خرداد 1403 - 21:0:0

یک جامعه شناس و تحلیلگر سوری ضمن استقبال از تصمیم جدید دیوان بین المللی دادگستری ضد اشغالگری رژیم صهیونیستی، تاکید کرد : این تصمیم زمانی ارزش خواهد یافت که به طور کامل اجرا شود.

ویژه ‌- الکوثر«مهند الداهر»، دکترای جامعه شناسی سیاسی در دمشق  در گفتگو با برنامه «فلسطین الصمود» شبکه الکوثر گفت: رژیم صهیونیستی بعد از حمله طوفان الاقصی، عملیات انتقامی خود را با نسل کشی مردم غزه شروع کرد.
وی افزود: بعداز ماهها کشتار وحشیانه مردم غزه ، نشست سران اتحادیه عرب برگزار شد و این تعلل و تاخیر بسیار برای ما اعراب بد است و این نشان می دهد کشورهای عربی نه می خواهند تصمیم قاطعی برای مردم غزه بگیرند و نه اراده ای جدی برای مقابله با تجاوزات رژیم صهیونیستی دارند.
این جامعه شناس سوری تصریح کرد: اما دربین همین اعضای اتحادیه عرب، ما شاهد گام‌های شتاب‌زده برخی کشورهای عضو به سمت عادی سازی روابط با  رژیم صهیونیستی و به اصطلاح توافق‌ ابراهیم بودیم و دراین مسیر این کشورها باهم  رقابت می کردند.
وی ادامه داد: همه اینها نشان دهنده این است که تصمیم واقعی عربی برای رویارویی با رژیم صهیونیستی وجود ندارد و وقتی از تصمیم عربی صحبت می کنیم باید حساب این کشورهای عربی را از کشورهای محور مقاومت مانند سوریه، لبنان، عراق ، یمن و جمهوری اسلامی ایران جدا بدانیم.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


دو شنبه 7 خرداد 1403 - 10:52:17