مقام سابق صهیونیست: با تهدید موجودیتی روبرو هستیم

دو شنبه 7 خرداد 1403 - 9:15:31
مقام سابق صهیونیست: با تهدید موجودیتی روبرو هستیم

وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی هشدار داد که این رژیم از داخل بیش از خارج با تهدید موجودیتی مواجه است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  «موشه یعلون» وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی درباره اوضاع داخلی وخیم این رژیم هشدار داد و گفت: کابینه اسرائیل آماده قربانی کردن ربوده شدگان است.
رئیس سابق ستاد مشترک ارتش اسرائیل  اضافه کرد: کابینه نتانیاهو ما را تباه کرده است و از داخل بیش از بیرون با تهدید موجودیتی مواجه هستیم.
موشه یعلون در سال 1391 در کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی به عنوان وزیر جنگ فعالیت داشت .
یعلون سابقه زیادی در ارتش رژیم اسرائیل دارد. او در سال ۱۹۹۵ به عنوان رئیس دستگاه اطلاعات نظامی اسرائیل منصوب شد. در زمان انتفاضه دوم فلسطینی‌ها در سپتمبر ۲۰۰۰ هم یعلون به عنوان افسر فرمانده در واحد مرکزی فرماندهی ارتش مشغول به فعالیت بود.
در جولای ۲۰۰۲ بود که او به بالاترین سمت نظامی‌اش دست یافت و به عنوان رئیس ستاد مشترک ارتش انتخاب شد. مهمترین اقدامی که او در دوره فعالیتش به عنوان رئیس ستاد مشترک ارتش انجام داد، تلاش برای سرکوب انتفاضه و اعتراضات فلسطینی‌ها بود.
نهایتا در سال ۲۰۰۵ بود که «شائول موفاز» وزیر جنگ وقت دیگر نخواست که یعلون در این سمت به کار خود ادامه دهد و مأموریت او را تمدید نکرد. یعلون از مخالفان اصلی طرح عقب‌نشینی نیروهای اسرائیل از نوار غزه بود، و همین امر هم به بروز اختلاف میان او و موفاز منجر شد. ۵ جولای ۲۰۰۵ بود که دوره یعلون پایان یافت و «دان حالوتس» در ستاد مشترک ارتش جانشین وی شد و طرح عقب‌نشینی از غزه را اجزایی کرد.
مجموعه مواضع و رویکردهایی که یعلون در دوران فعالیت‌های نظامی و سیاسی‌اش داشته، از او سیاستمداری تندرو در قبال فلسطینی‌ها و در مقابل فردی میانه‌رو در مورد مناقشه هسته‌ای ایران، تصویر کرده است.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


دو شنبه 7 خرداد 1403 - 9:15:25