تحولات دویست‌ و بیست‌ و دومین روز «طوفان الاقصی»

چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403 - 8:57:48
 تحولات دویست‌ و بیست‌ و دومین روز «طوفان الاقصی»

تشدید حملات زمینی و هوایی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و بالا گرفتن مشاجرات لفظی میان مقامات این رژیم از جدیدترین اخبار مربوط به فلسطین است.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در حالی که حملات شدید هوایی و زمینی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و همچنین شهر رفح ادامه دارد شکست نظامی تل آویو در جنگ غزه طی هفت ماه گذشته باعث شده درگیری‌های لفظی میان مقامات این رژیم شدت بگیرد.
بر اساس گزارش خبرنگار شبکه المیادین، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی طی ساعات بامداد امروز به صورت گسترده ای خانه‌های مسکونی را در خیابان غزه واقع در جبالیا در شمال نوار غزه بمباران کردند.
حملات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی علیه خانه‌های مسکونی در اردوگاه البریج واقع در مرکز نوار غزه چندین شهید و زخمی برجای گذاشت. حملات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی همچنین علیه اردوگاه البریج در مرکز نوار غزه و شرق رفح در جنوب این باریکه طی بامداد امروز ادامه داشته است.
همزمان با حملات هوایی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، توپخانه این رژیم نیز محله الصبره واقع در جنوب شهر غزه را زیر آتش گرفت.

سایر تحولات مهم غزه در 24 ساعت گذشته  به شرح ذیل است:

تانک «مرکاوا» و نظامیان صهیونیست همزمان شکار شدند

 نبرد سنگین نیروهای مقاومت فلسطین با اشغالگران صهیونیست در محورهای مختلف نوار غزه طی ساعات گذشته همچنان ادامه داشته است. گردان‌های المجاهدین اعلام کردند رزمندگان فلسطینی موفق شدند یک تانک مرکاوای دیگر نظامیان صهیونیست را هدف قرار دهند.
بر اساس این گزارش، عملیات شکار تانک مرکاوای مذکور به صورت مستقیم در محله الزیتون واقع در جنوب نوار غزه انجام شد.
همچنین گردان‌های قدس دقایقی قبل اعلام کردند وارد درگیری‌های شدیدی با دشمن صهیونیستی شده اند.
بنا به اعلام گردان‌های قدس محور این درگیری‌ها در نزدیکی محله ابوزیتون واقع در اردوگاه جبالیا گزارش شده است.

حماس تاکتیک‌های جنگی خود را تغییر داده است

 روزنامه صهیونیستی هاآرتص گزارش داد: جنبش حماس به سرعت در حال ترمیم توان خود است. این جنبش ساختار خود را در مناطق دیگر نوار غزه بازسازی می‌کند. این روزنامه عبری زبان اضافه کرد: اکثریت نظامیان اسرائیلی معتقدند عملیات ارتش در جبالیا بیهوده است.
هاآرتص همچنین تاکید کرد: عملیات اخیر نشان داد که ارزیابی‌های ارتش اسرائیل درباره زیرساخت‌های جنبش حماس اشتباه بود.

لیبرمن: سنوار از داخل تونل‌ها جنگ را بهتر از نتانیاهو پیش می بَرد

 روزنامه اسرائیل هیوم به نقل از آویگدور لیبرمن وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی نوشت: کابینه جنگ ما را به سمت نابودی می‌کشاند. کابینه نیز هیچ طرح و برنامه‌ای ندارد. لیبرمن اضافه کرد: کابینه نتانیاهو هیچ چشم انداز و طرح درباره نحوه اداره عملیات در نوار غزه ندارد. وی بیان کرد: نتانیاهو به دلیل شکست‌ها و ناکامی‌هایش، حمایت‌های بین المللی از اسرائیل را نابود کرد.
وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی تاکید کرد: تمام اقدامات کابینه اسرائیل با هدف باقی ماندن در قدرت انجام می‌شود و این مساله باعث به وجود آمدن شکاف بزرگ در میان اسرائیلی‌ها شده است.
وی تصریح کرد: مقامات جنبش حماس و یحیی السنوار از داخل تونل‌ها، جنگ را بهتر از نتانیاهو مدیریت می‌کنند.

مقامات آمریکایی: دولت بایدن اعتقاد دارد که اسرائیل قادر به شکست کامل حماس نیست

مقام های آمریکایی به وبسایت پلیتیکو گفتند که دولت این کشور از چندین ماه به این سو به این جمع‌بندی دست یافته است که اسرائیل قادر به شکست کامل حماس در غزه نیست. دو مقام آمریکایی نیز به این وبسایت گفتند که اسرائیل «پیروزی‌های تاکتیکی گسترده‌ای» در غزه به دست آورده است؛ اما هیچ برنامه‌ای برای مدیریت غزه پس از جنگ ندارد.

 توقف فعالیت بیمارستان «اروپایی» در غزه

مدیریت بیمارستان «اروپایی» در خان یونس واقع در جنوب غزه اعلام کرد که با تمام شدن سوخت و خاموشی مولدهای برق، این بیمارستان از مدار فعالیت خارج شده است.

 شهادت یک رزمنده حزب‌الله

حزب‌الله لبنان از شهادت یک رزمنده خود به نام «حسین ابراهیم مکی» ملقب به «سید مکی» (55 ساله) و ساکن روستای «بیت حانون» در راه آزادی قدس خبر داد.

 حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به ایلات

مقاومت اسلامی عراق اعلام کرد که یک هدف نظامی رژیم صهیونیستی را در ایلات واقع در حنوب فلسطین اشغالی مورد هدف قرار داده است. در این میان منابع عراقی به شبکه المیادین گفتند که در این عملیات برای اولین بار از دو پهپاد جدید با قدرت تخریب و فناوری بالا استفاده شده است، اولین پهپاد «الارفد» نام دارد اما مشخصات و نام پهپاد دوم هنوز اعلام نشده است.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403 - 8:57:42