تعداد شهدای غزه از ۳۵ هزار نفر گذشت

دو شنبه 24 اردیبهشت 1403 - 21:0:0
تعداد شهدای غزه از ۳۵ هزار نفر گذشت

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد آمار شهدا در نوار غزه از تاریخ ۷ اکتبر گذشته به ۳۵ هزار و ۳۴ نفر رسید و هفتاد و هشت هزار و ۷۵۵ نفر هم تاکنون زخمی شدند.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد که ارتش رژیم اشغالگر طی بیست و چهار ساعت گذشته ۸ مورد کشتار علیه خانواده‌های فلسطینی در نوار غزه مرتکب شد که در اثر این حملات ۶۳ فلسطینی که بیشتر آنان کودک و زن هستند، شهید و ۱۱۴ نفر دیگر زخمی شدند.
وزارت بهداشت غزه افزود: آمار شهدا در نوار غزه از تاریخ ۷ اکتبر گذشته به ۳۵ هزار و ۳۴ نفر رسید و هفتاد و هشت هزار و ۷۵۵ نفر هم تاکنون زخمی شدند.
بنا بر اعلام وزارت بهداشت غزه، شماری از قربانیان فلسطینی همچنان در زیر آوار‌ها و جاده‌ها قرار دارند و نیرو‌های امداد و نجات قادر به دسترسی به آنان نیستند.

در این حال، صندوق کودکان ملل متحد، یونیسف، تاکید کرد هیچ جای امنی برای ۶۰۰ هزار کودک فلسطینی در شهر رفح در جنوب نوار غزه وجود ندارد.
صهیب الحمس مدیر بیمارستان تخصصی کویت در غزه نیز گفت: ما الان از وضعیت فاجعه بار بهداشتی صحبت می‌کنیم با سکوت کشور‌های عربی و بین المللی و اسلامی وضعیت بیمارستان بیشتر و بیشتر فاجعه بارتر می‌شود.
وی افزود: بیمارستان تخصصی کویت جزو مناطقی است که تهدید به تخلیه شده و دشمن صهیونیستی همه قوانین بین المللی و هنجار‌های انسانی را زیر پاگذاشته است. اینجا جز این بیمارستان مکانی برای مراجعه زخمی‌ها و بیماران وجود ندارد.
وی گفت: از سازمان بهداشت جهانی و صلیب سرخ می‌خواهیم که از این بیمارستان حمایت کنند. خون و جان ما امانتی به گردن همه آزادگان دنیاست.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


دو شنبه 24 اردیبهشت 1403 - 10:4:17