جدی بودن توافقنامه جدید آتش بس در غزه/ بهانه‌های بنی اسرائیلی و مانع تراشی نتنیاهو

چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403 - 21:0:0
جدی بودن توافقنامه جدید آتش بس در غزه/ بهانه‌های بنی اسرائیلی و مانع تراشی نتنیاهو

دکتر رضا سعد تحلیلگر سیاسی و پژوهشگر روابط بین الملل، در برنامه «فلسطین الصمود» از شبکه الکوثر با اشاره به جدی بودن توافقنامه جدیدمیان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی و نقش آمریکا در آن گفت: به نظر می رسد این بار این توافقنامه اجرایی شود؛ البته همیشه نتنیاهو به دنبال مانع تراشی و نقض توافق است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، دکتر رضا سعد تحلیلگر سیاسی و پژوهشگر روابط بین الملل، در برنامه «فلسطین الصمود» از شبکه الکوثر اظهار کرد: این سیاست آمریکا است که حامی اول و مشاور استراتژی آن در غرب آسیا است. و آنچه امروز بر سر ملت فلسطین می آید و آنچه بر کشورهای عربی و اسلامی از جنگ و ویرانی و آوارگی گذشته است؛ همه با حمایت آمریکا بوده و هست.

این تحلیلگر سیاسی افزود: اما باید دانست آمریکا در این مرحله با مشغله های زیادی از جمله جنگ در اوکراین و همچنین انتخابات در حال برگزاری در داخل آمریکا رو به روست؛ و بنابراین ظرایط کنونی ایجاب می کند که اوضاع منطقه را آرام کند، زیرا نمی خواهد وارد جنگ منطقه ای بین رژیم صهیونیستی و محور مقاومت در فلسطین شود. 

دکتر رضا سعد، تصریح کرد: از این رو توافق جدید رژیم اشغالگر و مقاومت فلسطین، زیر نظر و با نظارت آمریکا انجام می شود، اولویت آن هم در حال حاضر شعله ور شدن جنگ در منطقه نیست. به نظر می رسد توافقنامه جدید این بار یک پروژه جدی است که قابل دستیابی است و به زودی اجرایی می شود. اما معتقدم نتانیاهو همواره تلاش خواهد کرد برخی مفاد توافق را با مانع مواجه کند اما در نهایت می بایست تسلیم اراده بین المللی، استواری ملت فلسطین و محور مقاومت شود.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403 - 19:8:27