در برنامه فلسطین الصمود مطرح شد:

استراتژی موفق حماس در مذاکره و کارت های بازنده نتانیاهو

چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403 - 10:37:10

کارشناسان با اشاره به پذیرش پیش نویس آتش بس از سوی جنبش حماس می گویند استراتژی مقاومت فلسطین در مذاکرات موفق بوده و نتانیاهو کارت های برنده خود را از دست داده است.

ویژه - الکوثر گزارش برنامه «فلسطین الصمود» شبکه الکوثر حاکیست، با اعلام موافقت جنبش مقاومت اسلامی «حماس» با پیشنهاد مصر و قطر برای توافق آتش‌بس در غزه، این جنبش در مهار تجاوزات وحشیانه صهیونیست‌ها به نوار غزه موفق عمل کرد و اکنون با این  راهبرد مذاکراتی ، فشارهای بین المللی و منطقه ای بر اشغالگران صهیونیست  افزایش یافته است .
جنبش حماس همچنین توانست توپ را به زمین بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و دولت تندرو او بیندازد و او را ، تحت فشار فوق العاده ای قرار دهد.
کارشناسان می گویند حماس استراتژی خود را بر اساس مهار تلاش های نظامی رژیم صهیونیستی برای گسترش تجاوزات ، حفظ موقعیت سیاسی حماس و تحکیم دستاوردهای طوفان الاقصی برای توقف روند نابودی آرمان فلسطین و پایان دادن به برنامه های یهودی سازی دولت دست راستی نتانیاهو طراحی کرد.
از سوی دیگر، دولت آمریکا با توجه به حمایت مطلق سیاسی و نظامی از اشغالگران و اسیر شدن تعدادی از صهیونیست ها توسط مقاومت ، از همان ابتدا به دنبال فشار برمقاومت بود تا مذاکرات صلح  اما حماس به دلایل بشردوستانه، تعدادی از زندانیان صهیونیست را آزاد کرد و از فشارها ضد مقاومت کاست .


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403 - 10:37:0