پیامدهای حمله رژیم اسرائیل به رفح

چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403 - 21:9:0
 پیامدهای حمله رژیم اسرائیل به رفح

نشریه فارن‌پالیسی درباره این که در صورت حمله اسرائیل به شهر رفح چه اتفاقاتی روی خواهد داد؛ نوشت: نظامیان اسرائیلی قطعا با یک دشمن سرسخت روبرو خواهند شد که در جریان نبردها آب‌دیده‌تر هم شده است!

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  فارن‌پالیسی نوشت : به رغم انتشار خبر پذیرش آتش‌بس از سوی حماس، دفتر بنیامین نتانیاهو اعلام کرد که کابینه جنگ اسرائیل به اتفاق آرا تصمیم گرفته است عملیات نظامی خود را در شهر رفح در جنوب غزه ادامه دهد.
این نشریه افزود : به ادعای مقامات اسرائیلی رفح آخرین پایگاه اصلی حماس است اما سازمان ملل هشدار داده‌ که حمله به رفح می‌تواند ۱.۵ میلیون آواره فلسطینی را که از غزه به آنجا پناه برده اند، به سمت مصر سوق داده و حل مناقشه را غیرممکن کند.
فارن‌پالیسی تصریح کرد : کارشناسان می‌گویند که اگر نیروهای اسرائیلی در تلاش برای از بین بردن حماس به سمت رفح پیش‌روی کنند، با دشمنی سرسخت روبرو خواهند شد که توانایی جنگیدن و تدارکات عظیمی از طریق شبکه وسیعی از تونل‌ها دارند و در جریان نبرد اخیر آب‌دیده‌تر هم شده‌اند.
به نوشته این نشریه، درشهرهای دیگر مانند خان‌یونس ارتش اسرائیل از زمان شروع  جنگ در آن‌ها جنگیده و به اصطلاح مسیر را پاکسازی کرده‌اند اما جاناتان لرد، یکی از اعضای ارشد اندیشکده امنیت جدید آمریکا می‌گوید: رفح اساساً متفاوت به نظر می‌رسد و البته الزاماً آن‌قدرها هم کارارتش اسرائیل بدون مشکل و  تمیز پیش نخواهد رفت.
لرد افزوده است: گردان‌های حماس که در رفح می‌جنگند نسبتاً بومی و آشنا با این منطقه و متکی به شبکه‌ای متراکم از تونل‌ها هستند وحماس آماده جنگ در مناطقی است که در آن‌ها به تونل‌ها و تدارکات دسترسی داشته و در عین حال از توانایی نفوذ و فرار و مانور آزادانه برخوردار است.
از سوی دیگر، «بلال ساب»، یکی از مقامات سابق دفاعی ایالات متحده می‌گوید که نتیجه‌ حمله ارتش اسرائیل به رفح این خواهد بود که آنها با توده های جمعیتی عظیمی از مردم آواره روبرو خواهند شد که هیچ راه حلی برای آنها ندارند.
درباره روند درگیری‌های نظامی نیز کنت مک‌کنزی ژنرال بازنشسته تفنگداران دریایی و رئیس فرماندهی مرکزی ایالات متحده تا سال ۲۰۲۲ می‌گوید: این یک نبرد چند‌بعدی خواهد بود. جنگ در زیر زمین، در سطح زمین و حتی در جو پایین زمین در جریان خواهد بود، چرا که حماس احتمالاً پهپادهای زیادی به پرواز در خواهد آورد. در واقع این یک نبرد سخت، خونین و زشت دیگر خواهد بود که حماس در آن از درس‌هایی که از نبردهای شمال غزه گرفته‌است، قطعا استفاده خواهد کرد.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403 - 10:21:0