هانی زاده: تعقیب نتانیاهو در دادگاه لاهه جدی خواهد شد

چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403 - 10:1:21
هانی زاده:  تعقیب نتانیاهو  در دادگاه لاهه جدی خواهد شد

یک کارشناس ارشد مسائل منطقه گفت: تعقیب نهایی بنیامین نتانیاهو و اعضای کابینه اش در دادگاه کیفری لاهه جدی خواهد شد.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «حسن هانی‌زاده» درگفتگو با پایگاه خبری " شفقنا "  با بیان اینکه  آمریکا به دنبال این است که با حمله به رفح مساله دستگیری نتانیاهو را به طور جدی دنبال کند، تصریح کرد:  به نظر می رسد این بار ابزارهای فشار زیادی در اختیار مصر، قطر و آمریکا است تا نتانیاهو را مجبور به پذیرش پیش نویس آتش بس کنند.
وی با تاکید براینکه نتانیاهو آینده خود را به پیروزی نهایی در رفح و غزه گره زده است، افزود:  در ۷ ماه گذشته نتانیاهو در عرصه میدانی نتوانسته است دستاورد قابل قبولی در غزه داشته باشد به رغم کشتار مردم غزه که شمار شهدایش به ۳۵ هزار نفر رسیده و تعداد مجروحان از ۷۸ هزار نفر تجاوز کرده است اما نتانیاهو نتوانسته به اهداف خود دست پیدا کند.
هانی زاده گفت: هدف نتانیاهو این است که رفح را نابود کند و اهالی رفح را به سمت مصر کوچ اجباری دهد اما این امر با مخالفت های زیادی از جمله مخالفت غربی ها روبروست.
وی افزود:  امروز آمریکا و اروپا از نتانیاهو و کابینه اش عبور کرده اند ولی هدفشان نجات اسرائیل از این وضعیت است. نتانیاهو به دور از این معادله سرنوشت سیاسی خود را به غزه و رفح گره زده و به دنبال دستاورد نظامی است.
این کارشناس مسائل منطقه  درادامه  تاکید کرد:  در دهمین نشست و مذاکرات بین حماس و رژیم صهیونیستی که در قطر و مصر صورت گرفت اخیرا نمایندگان این دو کشور میانجی در قاهره پیشنویسی را برای برقراری آتش بس سه مرحله ای و تبادل اسرا و بازگشت آوارگان و همچنین برقراری آتش بس پایدار ظرف چهار ماه ارائه کردند. این پیشنویس مورد قبول حماس قرار گرفت ولی رژیم صهیونیستی تانک های خود را به رفح فرستاد و این منطقه را برای حمله نهایی محاصره کرده است.
وی گفت:  به نظر می رسد پیشنویس گویا است حماس هم پیشنهاد کرده در مقابل آزادی گروگان ها ۴۰۰ نفر از اسرای فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی آزاد شوند. تبادل اسرا در فرایند زمانی دو ماهه صورت می گیرد و در این مدت آوارگان فلسطینی در غزه به این شهر باز می گردنند بنیامین نتانیاهو احساس می کند دستاوردی نداشته و با این پیشنهاد آتش بس مخالفت کرده و دستور حمله به رفح را صادر کرده است.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403 - 9:44:23