برگزاری انتخابات داخلی حزب بعث سوریه؛ جوان ها در صدر امور

دو شنبه 17 اردیبهشت 1403 - 9:48:57
برگزاری انتخابات داخلی حزب بعث سوریه؛  جوان ها در صدر امور

انتخابات داخلی حزب بعث سوریه حکایت از تغییر در ساختار سیاسی این کشور دارد و اغلب اعضای جدید کمیته مرکزی حزب را نیروهای جوان و چهره های نوظهور تشکیل می دهند.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  بشار اسد، رئیس حزب حاکم در سوریه در آخرین نشست کمیته مرکزی خواستار فعال شدن روندها جهت نوسازی بدنه و کادر مرکزی این حزب شده و در همین راستا زمینه اولین دور از انتخابات داخلی شاخه های حزب در مناطق مختلف سوریه برگزار شد که مقدمه انتخابات کمیته مرکزی حزب می باشد.
در همین زمینه «موفق الباشا»، کمیته عالی انتخابات حزب بعث گفت که تمهیدات لازم برای برگزاری این انتخابات براساس توصیه های دبیرکل حزب انجام شده است که دلیلی بر تقویت مسیر دموکراتیک در داخل حزب می باشد.
براساس برنامه ریزی به عمل آمده قرار است بعد از برگزاری نشست کمیته مرکزی پس از انتخابات کمیته مرکزی و رهبری، کمیته نظارت و بررسی و دبیر کمیته مرکزی برگزار گردد تا از این طریق حزب حاکم ضمن افزایش جنبه مردمی بتواند در عرصه سیاسی هم نقش فعال تری داشته باشد.
«مهند حاج علی»، تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به اینکه این انتخابات گامی بلند در زمینه تقویت مبانی دموکراتیک در حزب است، تصریح کرد که امروز جوامع تغییر کرده اند و قابل قبول نیست که رهبران توسط افراد محدودی انتخاب شوند. انتخابات جدید در حزب حاکم این فرصت را به افراد می دهد که برای ریاست بر این حزب آماده شوند.
«عارف الرشراش»، دبیر دفتر هماهنگی حزب بعث سوریه هم گفت که حزب حاکم به اصول دموکراتیک و رقابت متعهد باقی خواهد ماند و به دنبال کنترل بر گلوگاه های قدرت نیست.
این انتخابات داخلی در شرایطی برگزار شد که طی دو دهه اخیر این اولین انتخابات داخلی حزب در چنین وسعتی می باشد که امری بی سابقه است. نکته قابل توجه در اینجاست که در این انتخابات همه اعضای حزب اعم از کادرهای مرکزی و نیروهای سطح پائین در انتخابات شرکت کردند؛ درحالی که در گذشته کادرهای مرکزی در چنین رقابت هایی شرکت نمی کردند.
همچنین نتایج این انتخابات حاکی از آن است که اغلب 125 عضو وارد شده به کمیته مرکزی حزب نیروهای جوان و جدید هستند و حدود 15 درصد از کادرهای سابق در سمت خودشان باقی ماندند.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید

 


دو شنبه 17 اردیبهشت 1403 - 9:48:22