گنبد آهنین در رهگیری موشک‌های حزب الله شکست خورد

دو شنبه 17 اردیبهشت 1403 - 10:26:14

یک کارشناس امور نظامی با اشاره به حمله اخیر موشکی رزمندگان حزب الله در «عرب العرامشة»، گفت: گنبد آهنین نتوانست پهپادها و موشک‌های حزب الله را رهگیری کند.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از الجزیره، سرهنگ «محمد عباس»  کارشناس لبنانی امور نظامی راهبردی گفت: رصد و رهگیری ناموفق پهپاد و موشک‌های مورد استفاده در حمله عرب العرامشه از سوی رژیم اسرائیل،  به دلیل پرواز  این سلاح‌ها در ارتفاع پایین و سرعت اصابت موشک‌ها به هدف بوده است.
ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده، در این حمله موشک‌ های ضد زره و پهپادهای حزب الله  منجر به زخمی شدن ۱۴ نظامی اسرائیلی شده  که حال ۶ نفر از آنها وخیم گزارش شده است.

این کارشناس لبنانی تصریح کرد: استفاده از این نوع پهپادهای تهاجمی کوچک با موشک‌های برکان که در چند ثانیه به هدف می‌رسند، منجر به عدم فعال شدن گنبد آهنین شد.
وی با بیان اینکه این حمله بیانگر دقت مقاومت در شناسایی و رصد اهداف است، گفت: تاخیر ارتش اسرائیل در اعلام این عملیات و میزان خسارات آن، ناشی از تمایل آن برای کاهش تزریق روحیه ناامیدی در میان سربازان و شهرک‌نشینان است.
سرهنگ عباس افزود:  این یک عملیات «ویژه» بود زیرا اهداف با دقت منهدم  و خسارات سنگینی به اسرائیلی ها وارد شد و بعید نیست که حجم تلفات بیشتر از آنچه ارتش اسرائیل تاکنون اعلام کرده، باشد.
این کارشناس نظامی در ادامه با اشاره به اینکه مقاومت در لبنان بسیاری از مراکز حساس نظامی رژیم اشغالگر اسرائیل از جمله پایگاه «میرون» که بخشی از گنبد آهنین را در بر می‌گیرد، هدف قرار داده است ، خاطرنشان کرد: مقاومت لبنان همچنان از سلاح‌های شناخته شده تا به امروز مانند موشک‌های فلق و برکان و پهپادهای تهاجمی استفاده می‌کند.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید

 


دو شنبه 17 اردیبهشت 1403 - 9:38:43