واکنش شورای علمای شیعه هرات به حمله به مسجد شیعیان

سه شنبه 11 اردیبهشت 1403 - 16:4:34
واکنش شورای علمای شیعه هرات به حمله به مسجد شیعیان

شورای سراسری علمای شیعه هرات در واکنش به حمله تروریستی شب گذشته به مسجد امام زمان (عج) با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد انتظار دارد هرچه زودتر عوامل این جنایت شناسایی شده و به اشد مجازات برسند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شورای علمای شیعه هرات در واکنش به حمله تروریستی به مسجد امام زمان (عج) در ولسوالی گذره هرات‏‏، بیانیه ای صادر و این حمله را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: بار دیگر عوامل جنایت پیشه و مزدور اجانب با اقدام تروریستی در مسجد امام زمان (عج) واقع در شهرک اندیشه ولسوالی گذره هرات عده ای از نمازگزاران مظلوم و بی‌دفاع کشورمان را به شهادت رسانده و مجروح کردند. این اقدام وحشیانه که قلوب هموطنان عزیز و تمامی آزادگان جهان را جریحه دار کرده است، نشانگر نهایت ددمنشی و پست فطرتی عاملان و آمران پشت پرده این جنایت است که از سر استیصال و عجز، چشم دیدن افغانستانی باثبات، آرام و در حال پیشرفت را ندارند و به این قبیل جنایات دست می‌زنند.

این بیانیه می‌افزاید: شورای علمای شیعه هرات ضمن عرض تسلیت این واقعه دردناک به ملت شریف افغانستان و خانواده‌های داغدار و آرزوی بهبودی و شفای تمامی مجروحین از مسئولین طالبان انتظار دارد هرچه زودتر عوامل این جنایات را شناسایی کرده و آنها را به اشد مجازات برسانند تا دیگر شاهد این قبیل اقدامات تروریستی دشمنان در کشور نباشیم.

شایان ذکر است در حمله شامگاه دوشنبه افراد مسلح ناشناس به مسجد امام زمان (عج) در شهرک اندیشه شهرستان گذره در هرات که هنگام نماز مغرب و عشا روی داد، دست‌کم هفت تن از نمازگزاران از جمله امام جماعت این مسجد، 2 زن و یک کودک به شهادت رسیده و تعدادی هم مجروح شدند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید


سه شنبه 11 اردیبهشت 1403 - 16:4:28

دسته بندی :