رییس اسبق شاباک: اسرائیل راه حلی برای جبهه‌های جنگ ندارد

دو شنبه 10 اردیبهشت 1403 - 21:0:0
رییس اسبق شاباک: اسرائیل راه حلی برای جبهه‌های جنگ ندارد

یک مقام سابق امنیتی رژیم صهیونیستی با اشاره به گستردگی جبهه‌های خارجی و شکاف و بی ثباتی داخلی این رژیم ، اوضاع تل‌آویو را سخت و دردناک توصیف کرد.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  «یعقوب بیری»، رییس اسبق سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم اشغالگر اسرائیل در گفت‌وگو با روزنامه معاریو با اشاره به تزلزل و بی‌ثباتی در تصمیم‌سازی‌های سران تل‌آویو گفت که اسراییل در تحقق تمامی اهداف مورد نظر خود از جنگ غزه موفق نخواهد بود.
بیری گفت : اسراییل با مشکلات متعددی در جبهه‌های مختلف مواجه است و به صورت همزمان شکاف سیاسی و بی‌ثباتی کابینه نیز این رژیم را تهدید می‌کند.
این مقام سابق امنیتی رژیم صهیونیستی با اشاره به مبارزه اسراییل در جبهه‌های مختلف گفت که تل آویو در هر کدام از این جبهه‌ها در آینده نزدیک راه حل یا تصمیم درستی نخواهد داشت.
وی ادامه داد که تصمیم به ورود به رفح به علت پیچیدگی‌های سیاسی و داخلی آن و همچنین مشکلات مربوط به مصر و چالش اسرای اسراییلی و فشارهای بین‌المللی وارد شده به اسراییل به این زودی‌ها انجام نخواهد شد.
یعقوب بیری اوضاع جبهه شمالی رژیم صهیونیستی را سخت و بسیار نگران کننده خواند و تاکید کرد که به نظر نمی‌رسد در شرایط کنونی راه حل و توقفی برای این تحولات وجود داشته باشد و گرایش به سمت جنگ در این منطقه نیز مشکل بزرگی را ایجاد می‌کند.
بیری در ادامه این گفت و گو تاکید کرد: یمنی‌ها نیز جبهه‌ای را به روی ما باز کرده اند و خطر مربوط به دریای سرخ و خطر امنیتی مربوط به بندر ایلات و جنوب اسراییل همچنان وجود دارد.
وی همچنین با اشاره به عملیات موشکی ایران ضد رژیم صهیونیستی تصریح کرد: ما برای اولین بار شاهد درگیری مستقیم با ایران بودیم.
بیری با اشاره به اینکه حضور نیروهای نظامی اسراییل در نوار غزه اقدامی نامطلوب است و ممکن است خطرآفرین باشد، تاکید کرد که گسترش جبهه‌های درگیری ها همراه با شکاف سیاسی و بی‌ثباتی داخلی به مشکل مهمی برای اسراییل تبدیل شده است.
این مقام امنیتی رژیم صهیونیستی به ناتوانی سردمداران این رژیم در خصوص تصمیم گیری برای روز بعد از جنگ اشاره و تاکید کرد که این روند باعث تشویق دشمن برای ضربه زدن بیشتر به ما شده است. اسراییل نشان داده که بی‌ثبات است و قدرت تصمیم‌گیری ندارد.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


دو شنبه 10 اردیبهشت 1403 - 9:47:51