نگاهی به تحولات دویست‌وششمین روز طوفان الاقصی؛ شهادت 22 فلسطینی دیگر

دو شنبه 10 اردیبهشت 1403 - 9:18:38

بمباران وحشیانه نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی و وحشت مقامات صهیونیست با دیدن گسترش تظاهرات همبستگی با فلسطینی‌ها در سراسر جهان از جدیدترین اخبار مربوط به فلسطین است.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  گزارش‌ منابع خبری حاکی از آن است که حمله‌های هوایی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی طی بامداد امروز علیه منطقه‌های مختلف نوار غزه به ویژه شهر رفح شدت گرفته است.
خبرنگار شبکه المیادین تاکید کرد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به صورت وحشیانه ای خانه‌های مسکونی و محل استقرار آوارگان فلسطینی را در محله الجنینه واقع در شرق شهر رفح در جنوب نوار غزه بمباران کردند.
در پی این حمله‌های وحشیانه علیه شهرهای رفح و غزه دست کم ۲۲ تن به شهادت رسیده و ده‌ها تن دیگر زخمی شده اند. حمله‌های جنگنده‌های رژیم صهیونیستی خانه‌های مسکونی را در محله الصبره واقع در جنوب شهر غزه نیز در برگرفت.

به دنبال بمباران خانه‌های فلسطینی‌ها در غرب شهر غزه دست کم چهار شهروند فلسطینی به شهادت رسیده و تعداد دیگری نیز زخمی شدند.
خبرنگار شبکه الجزیره گزارش داد که پیکرهای شهدای فلسطینی بعد از حمله‌های هوایی رژیم صهیونیستی علیه شهر غزه به بیمارستان المعمدانی منتقل شده اند. شمال اردوگاه البریج واقع در مرکز نوار غزه نیز شاهد حمله‌های بی امان جنگنده‌های رژیم صهیونیستی طی بامداد امروز بوده است.
از سوی دیگر توپخانه رژیم صهیونیستی نیز حمله‌های خود را علیه بخش‌های مختلف نوار غزه از سر گرفت. این حمله‌ها شمال اردوگاه‌های النصیرات و البریج در مرکز نوار غزه را در برگرفت.

سایر تحولات مهم  فلسطیین در 24 ساعت گذشته به شرح ذیل است:

صهیونیست‌ها بار دیگر توسط نیروهای مقاومت غافلگیر شدند

 نیروهای مقاومت فلسطین با وجود آن که بیش از ۲۰۰ روز از آغاز تجاوز صهیونیست‌ها به نوار غزه می‌گذرد همچنان به نبرد جانانه خود با عناصر اشغالگر ادامه می‌دهند. بر اساس گزارش شبکه الجزیره، گردان‌های قسام شاخه نظامی حماس از کمین موفق خود علیه عناصر صهیونیست در منطقه المغراقه در مرکز نوار غزه خبر دادند.
در جریان این عملیات نیروهای مقاومت فلسطین در خیابان السکه تعدادی از عناصر صهیونیست به هلاکت رسیده و یا زخمی شدند.
قسام تاکید کرد که این کمین متشکل از میدان مین با استفاده از بمب‌ها و موشک‌های شلیک شده و منفجر نشده در حمله‌های جنگنده‌های اف ۱۶ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه بوده است.

انتقاد رئیس سابق موساد از عملکرد کابینه نتانیاهو

یوسی کوهن رئیس سابق سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) تاکید کرد: سخنان ایده آل همواره بیانگر واقعیت‌های عملیاتی یا راهبردی نیست. وی بعید دانست رژیم صهیونیستی بتواند به صورت کامل قدرت جنبش حماس در نوار غزه را نابود کند.

حمله صهیونیست‌ها به کرانه باختری

نظامیان صهیونیست بامداد امروز نیز با هدف ایجاد رعب و وحشت به شهرهای مختلف کرانه باختری حمله کردند. بر اساس گزارش شبکه فلسطین الیوم، نظامیان صهیونیست به اردوگاه عقبه جبر در شهر اریحا یورش بردند.
این حمله‌های بامدادی نظامیان صهیونیست با تفتیش خانه‌های فلسطینی‌ها، بازداشت بی دلیل جوانان و درگیری‌های مسلحانه با ساکنان کرانه باختری و به شهادت رساندن تعدادی از آنها همراه است.
نظامیان صهیونیست همچنین به روستای برقه در شمال غربی نابلیس حمله ور شدند. منطقه عرابه در جنوب غرب شهر جنین نیز شاهد یورش عناصر اشغالگر بود.

بازداشت صدها دانشجو در آمریکا

روزنامه واشنگتن پست نوشت که براوردها نشان میدهد که 900 نفر طی 10 روز گذشته در دانشگاه های آمریکا بازداشت شده اند. افراد بازداشت شده به جنایت‌های رژیم اسرائیل در نوار غزه و حمایت‌های آمریکا از این رژیم در تداوم این جنایات اعتراض داشته و خواهان توقف این حمایت‌ها و حملات شده‌اند.

تماس تلفنی بایدن و نتانیاهو

رسانه های رژیم اسرائیل از پایان تماس تلفنی رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیر رژیم اسرائیل خبر دادند. بنا به ادعای منبعی آگاه در گفت‌وگو با وب سایت واللا، این گفت‌وگو سازمده بود و طرفین بر لزوم دست یابی به توافقی برای آزادی اسرا تاکید کردند.

سنتکام مدعی رهگیری پهپادهای یمن شد

ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا ‌(سنتکام) مدعی شد که پنج پهپاد یمن را بر فراز دریای سرخ رهگیری و منهدم کرده است. سنتکام مدعی شده است که این پهپادها برای آن‌ها و کشتی‌های تجاری حاضر در منطقه تهدید به شمار می‌رفتند.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


دو شنبه 10 اردیبهشت 1403 - 9:18:33