خوانشی از گسترش اعتراضات دانشجویی در دانشگاه های آمریکا

یک شنبه 9 اردیبهشت 1403 - 17:0:0
خوانشی از گسترش اعتراضات دانشجویی در دانشگاه های آمریکا

دکتر احمد الزین، پژوهشگر مسائل سیاسی در برنامه «فلسطین الصمود» از شبکه الکوثر با اشاره به اعتراضات دانشجویی در دانشگاه های آمریکا، اظهار کرد: این اعتراضات در حال گسترش است و دیگر محدود به یک کشور و یک منطقه نیست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، دکتر احمد الزین، پژوهشگر مسائل سیاسی در برنامه «فلسطین الصمود» از شبکه الکوثر گفت: اعتراضات و جنبش های دانشجویی در دانشگاه های آمریکا که از دانشگاه کلمبیا آغاز شد، ماهیت سیاسی دارد، این اعتراضات به طور ویژه به سیاست داخلی دانشگاه ها مرتبط است. جامعه دانشگاهی آمریکا خواستار پایان دادن به تجاوزات و نسل کشی فلسطینیان در نوار غزه هستند. آنان همچنین درخواست خروج سرمایه گذاری شرکت های مرتبط با رژیم صهیونیستی از دانشگاه هستند.

وی افزود: دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا دریافته اند که تمام نوآوری‌ها و پیشرفت‌های فناوری که به آن دست می‌یابند و یا بر روی آن تحقیقاتی انجام می دهند، به رژیم صهیونیستی و ارتش جنایتکار آن ارائه می‌شود تا از این فناوری برای نسل کشی و کشتارهای بیشتر علیه بی‌گناهان و غیر نامیان استفاده نمایند.

دکتر احمد الزین گفت: تعارض و تضاد در اینجا میان سیاست‌های دولت بایدن با جنبش های دانشجویی آشکار می شود، همه این اعتراضات به سرکوب گسترده و دخالت پلیس در دانشگاه‌ها ختم می شود.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


یک شنبه 9 اردیبهشت 1403 - 17:17:6