هنیه : رژیم اسرائیل به رفح هم حمله کند، تسلیم نمی شویم

دو شنبه 3 اردیبهشت 1403 - 19:0:0

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) نسبت به هرگونه اقدام رژیم اشغالگر اسرائیل برای حمله به شهر رفح هشدار داد و در این حال بر آمادگی میدانی گروههای مقاومت تاکید کرد.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «اسماعیل هنیه» گفت: اگر رژیم اسرائیل تصمیم بگیرد به رفح برود، مردم فلسطین پرچم سفید را برافراشته نخواهند کرد و مقاومت آماده دفاع از خود و مقابله با تجاوزات است.
وی که با خبرگزاری آناتولی مصاحبه کرد، در ادامه اظهار داشت : اداره غزه باید به خواست فلسطینی ها باشد و ما از هر نیروی عربی و اسلامی که ماموریتش کمک به مردم ما برای رهایی از اشغالگری باشد، استقبال می کنیم اما اگر برای حمایت از اسرائیل بیاید، قطعا مردود است.
رئیس دفتر سیاسی حماس تاکید کرد: جنبش حماس به نمایندگی یک جانبه متعهد نیست و ما بخشی از مردم فلسطین هستیم و می توانیم دولت وحدت ملی بسازیم و بر سر اداره غزه براساس قاعده شراکت به توافق برسیم.
هنیه افزود:  اگر اشغالگران فکر می کنند با کشتن فرزندان و نوادگان من می توانند بر رهبری حماس  و رئیس آن برای دادن امتیاز در مذاکرات فشار بیاورند ، دچار توهم شده اند.
وی ادامه داد: رژیم اسرائیل تا این لحظه و علی رغم دهها جلسه با آتش بس موافقت نکرده و تنها چیزی که می خواهد، آزادی اسرا و ازسرگیری دوباره جنگ علیه غزه است که چنین چیزی ممکن نیست.
رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) همچنین گفت: موضع واشنگتن در مورد حمله به رفح فریبنده است و ما در دام تبادل وظایف بین آمریکایی ها و اسرائیلی ها نیفتادیم.
هنیه بیان کرد: دامنه رویارویی با اسرائیل در منطقه چه در لبنان و چه در عراق، یمن، سوریه و ایران در حال گسترش است و همه اینها با تداوم تجاوز و جنگ علیه نوارغزه در ارتباط است و به اعتقاد من زمانی که تجاوز علیه غزه متوقف شود،بر این جبهه ها هم آرامش حاکم خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه «برکسی پوشیده نیست که ایران از مقاومت در فلسطین حمایت نظامی،  مالی و فنی کرده است و این موضوع سالهاست که مشخص است، افزود: وقتی اسرائیل کنسولگری ایران در دمشق را بمباران کرد، همه پیش ببینی می کردند که ایران نمی تواند ساکت بنشیند.
هنیه ادامه داد: بمباران کنسولگری ایران در دمشق نشان می دهد که اشغالگران سیاست صبر راهبردی را که تهران قبلا مطرح کرده بود، به اشتباه درک کرده است.


 

آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


دو شنبه 3 اردیبهشت 1403 - 9:21:45